Bruker-104685 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Har tenkt litt på nytt hjemmekino til 360/PS3 da lyden i spillene blir bare bedre og bedre med hvert spill som kommer... Da lurte jeg på, pleier det å funke med å koble til 360/PS3 til hjemmekinoen og få mye mye bedre lyd, eller må jeg kjøpe datahøytalere for å så koble til konsollene? Bare gi link til diverse sider om hva som bør kjøpes osv. Takker for hjelp!! Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) kan koble ps3 og xbox til alt ja.. Konsollene støtter jo HDMI, optisk osv, bare kjøp et sett som støtter dette. Om du skal ha noe skikkelig så kjøper du en surroundreciever og et høytalersett lykke til.. Endret 13. juni 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Du bør ut med noen tusen for å få en god hjemmekino (separat surroundreceiver med høyttalere slik Fenixen sier). Men det finnes folk som nøyer seg med Logitech Z-5500, som koster ca. 2500. Er du kresen på lydkvalitet, er ikke det anlegget noe å se etter. Sjekk ut www.surround.no og www.hifiklubben.no Lenke til kommentar
Jan Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Da lurte jeg på, pleier det å funke med å koble til 360/PS3 til hjemmekinoen og få mye mye bedre lyd, eller må jeg kjøpe datahøytalere for å så koble til konsollene? Hva..? Forsterker? Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Du bør ut med noen tusen for å få en god hjemmekino (separat surroundreceiver med høyttalere slik Fenixen sier). Men det finnes folk som nøyer seg med Logitech Z-5500, som koster ca. 2500. Er du kresen på lydkvalitet, er ikke det anlegget noe å se etter. Sjekk ut www.surround.no og www.hifiklubben.no Syns Z-5500 er bra jeg...selv om det mangler alt av mellomtone...men nå er ikke jeg så veldig kresen på det heller da... funker topp i spill/film, og i noen musikk sjangere Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 du burde legge i litt kæsj i det, kjøp en ganske bra Reciever med HDMI og noen bra høytalere. f.eks anlegget mitt: (kanskje litt for dyrt men låter kanon) Onkyo TX-SR875 Klipsch 2x front - RF82 1x center - RC62 2x surround - RS52 2x side - RS52 1x sub - SVS PB12Plus dette er ett 7.1 anlegg, 360 og PS3 går igjennom recieverenn og så til TV/PJ, med HDMI Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Ganske brutalt å si at en som har lite peil på slik som AV skal ta en titt på anlegget ditt. Om jeg ikke tar feil blir hans fremtidig anlegg billigere enn din SVS'en. Det blir som om jeg skal si du burde ta en titt på Nakamichi sine effektforsterkere om du trenger mere guffe. Du legger lista bare litt høyt, thats all Trådstarter: http://soundgarden.no/shop_item.cfm?path=192,198&id=258 er en fin pakke som jeg ville vurdert. Har hørt lignende anlegg fra HK (men med forsterk AVR 140) og kan si det absolutt ikke låter værst Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 ja sa jo at det var litt i overkant, men som et eksempel at man kan bruke hvilket som helst anlegg på 360/PS3. det du linker til er sikkert helt ok, men jeg ville ha kjøpt større høytalere, tror du kan få noe av det samme pris klasse, med Proson høytalere eller dynavoice.. Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Som alle andre har sagt, så må du kjøpe deg en Reciever og noen høytalere. Om du skal ha virkelig fet lyd går det nok en del tusenlapper med til prosjektet. Desverre koster det mye nå til dags å skaffe seg en reciever med HD lyd, men det skal visst være verdt det skal man tro de som har hørt det. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 HD lyd er pr nå kun for entusiastene/spesielt interesserte og de maler alltid med bred pensel i sin beskrivelse av opplevelsen. Trådstarter finner helt sikkert et helt greit anlegg til ~5000. HK anlegg er fine de, har selv en AV 147, men recieverne preges av at de er lagd for audio og ikke video. Støy på kanalene ved bruk av HDMI er ikke bra. Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 HD lyd er pr nå kun for entusiastene/spesielt interesserte og de maler alltid med bred pensel i sin beskrivelse av opplevelsen. Trådstarter finner helt sikkert et helt greit anlegg til ~5000. er enig at de nye HD-lydformatene som du kaller det; DTS-HD og det nye fra dolby digital ikke er nødvendig... men kom ikke her og si at det er liten forskjell på et vanlig surroundanlegg til 5000kroner og et vanlig surroundanlegg til feks 10-15000kroner. Du tvinges jo heller ikke til å kjøre bildet gjennom recieveren om du ikke vil.. dersom du opplever støy altså. Med skikkelige forsterkere så er jo ofte oppskaleringen minst like bra som fra en ps3 eller dvd-spiller.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 ingen spill uansett som kjører lossless hd lyd heller. Lenke til kommentar
ketilkn Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 ingen spill uansett som kjører lossless hd lyd heller. Er det riktig? Mener Heavenly sword, Resistance, Ratchet and Clank med flere har lydspor med Dolby TrueHD 7.1. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 tviler på at det er selve spillet, tom store MGS4 var det stort sankk om lossless hd lyd, men det er bare Dolby Digital på det spillet. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 (endret) er enig at de nye HD-lydformatene som du kaller det; DTS-HD og det nye fra dolby digital ikke er nødvendig... men kom ikke her og si at det er liten forskjell på et vanlig surroundanlegg til 5000kroner og et vanlig surroundanlegg til feks 10-15000kroner. Jeg har heller aldri sagt det. Men utifra trådstarters ståsted vil han nok få nesten like godt utbytte av et slikt "billiganlegg" som ett til 3 ganger prisen. Problemet med dette som en interesse/hobby er at jo større interesse du får for sånne ting jo bedre/dyrere må utstyret ditt være fordi kravene blir høyere. Endret 18. juni 2008 av Rookie_NO Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 neppe man får mye mer trøkk og fyldigere lyd med et anlegg til 10k-15k enn et lite puslete høytalersett som er like store som mobilen min. Lenke til kommentar
freke Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 HD lyd er pr nå kun for entusiastene/spesielt interesserte HD bilde er også kun for entusiastene/spesielt interesserte. Men det ser ikke ut til å stoppe folket her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 vill si at det er mye mer og hente på SD til HD bilde, enne lyd, DD holder for meg i masse baner, og jeg er audiofil... for det er ikke like Wow til HD, lossless lyd som det er med bilde Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 18. juni 2008 Del Skrevet 18. juni 2008 Men det er WOW-faktor med HD-lyd uansett =) Nyeste releaser til BD som kun har DD er ikke verdt å ha spør du meg ass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå