Gå til innhold

Kulturo: Opeth - Watershed


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi! En tier er nokså sjelden kost på Kulturo.

 

Satt og hørte gjennom albumet i bakgrunnen tidligere i dag, på jobb. Det er vel... tredje gjennomhøring eller noe, og jeg er overraska selv over hvor naturlig det allerede høres ut. Og ikke minst bra, men det sto som sagt på i bakgrunnen.

 

Kommer nok til å høre en del på dette, ja. :)

Lenke til kommentar

Oi! Dette er ikke en anmeldelse jeg hadde ventet å se :-)

 

Fantastisk plate ja, selv om den ikke kommer helt opp mot Blackwater Park.

 

Og jeg savner Martin Lopez og Peter Lindgren.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Fantastisk plate ja, selv om den ikke kommer helt opp mot Blackwater Park.

Det er vel litt tidlig å si synes jeg. Opeth-album har en tendens til å vokse med tiden. Men akkurat nå er jeg litt usikker selv :)

 

Og jeg savner Martin Lopez og Peter Lindgren.

QFT. Det er et par steder hvor jeg tror Lopez ville gjort det bedre, ja.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med growling på denne plata? Jeg synes Opeth er passelig kult, men er ikke spesielt glad i (takler ikke) growling.

Om jeg ikke husket helt feil er det bare 2-3 sanger som inneholder growling, resten synges cleant.

 

Watershed var ikke slik som jeg hadde forventet meg at det ville bli, men det skuffer ikke. Albumet vokser for hver gang jeg hører igjenom det. The Lotus Eater har et fett groove/riff eller hva det kalles på 5.30 som bare er helt genialt.

Lenke til kommentar

Totalt uenig med anmelder. Dette er på ingen som helst måte noen "legendarisk" skive. Den er MILESVIS unna Deliverance og Blackwater Park, som begge to lukter på en 5/5 på min RYM. Watershed kunne nok vært der oppe hadde de kjørt de fleste sangene i stil som Heir Apparent og The Lotus Eater, for det er nemlig det de er best på. Progressive og brutal death metal. Se på Heir Apparent f.eks, passasjene er rett og slett brutale. Og Opeth er best når de spiller death metal, fordi Åkerfelt er etter min mening den beste growlern i verden, og når 70 % av skiva blir Damnation all over again så er det rett og slett en stor skuffelse. Ikke noe vondt ord mot Damnation, det er en tidvis flott prog rock-skive, men det blir rett og slett for kjedelig, da det finnes mange andre band som lager bedre "Progressive Rock" enn Opeth på Damnation og til deler Watershed, som f.eks Porcupine Tree og A Perfect Circle. Maks en 7/10 til Watershed.

Lenke til kommentar
Jeg fant rett og slett ingenting negativt å si om denne platen, så det måtte bli 10!

Fin filosofi. Men husk at 10/10 skal være de utgivelsene du tenker på etter at du har skrudd av anlegget, som smyger seg inn overalt og gir deg en orgasmisk følelse. Har ikke hatt noen 10/10 enda, for å si det sånn. You lucky bastard.

:p

Lenke til kommentar

Jepp.

 

I don't see the point of playing in a band and going just one way when you can do everything. It would be impossible for us to play just death metal; that is our roots, but we are now a mishmash of everything, and not purists to any form of music. It's impossible for us to do that, and quite frankly I would think of it as boring to be in a band that plays just metal music. We're not afraid to experiment, or to be caught with our pants down, so to speak. That's what keeps us going.

 

Men hvis du vil ha Åkerfeldts growling er kanskje Bloodbath noe for deg?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...