Gå til innhold

Dell XPS 1530 vs Dell XPS 1710

Anbefalte innlegg

Har lett litt gjennom forumet, men har ikke funnet helt en topic som er om nettopp det jeg er ute etter - derfor lager jeg en ny :D

Som emnetittelen sier så lurer jeg rett og slett på hvilken av disse to bærbare pcene er best?!:

Dell XPS 1710

eller

Dell XPS 1530

Jeg skal bruke pcen til dels skolearbeid, men også litt spilling. Mange sier at et 512 mb skjermkort er nødvendig, mens ander sier at dette ikke er nødvendig så lenge det er et DDR3 osv osv. Kunne tneke meg å høre noen andres meninger om disse pcene satt opp mot hverandre. Ser også at 1530-versjonen har blitt anbefalt for mange.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

XPS 1710 med 7950GTX kort er betydelig kjappere i spill enn 1530, men spørsmålet er om du orker å drasse med deg 1710'en - det er jo en relativt stor 17".

Edit:

Selv har jeg en XPS M1730 - den er enda litt større enn 1710 og er på grensen til å kunne kalles bærbar - transportabel er vel mer dekkende ;-)

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Ja, tenkte på det her med vekt og størrelse og jeg tror jeg vil gå i anskaffelse av en skjerm ved siden til evt. mer "hardcore" spilling :p For er forsåvidt ikke nødvendig med en 17" pc.

Men er det noen som har noen meninger om disse to skjermkortene opp mot hverandre? Når det står "dedikert minne"... er det det samme som DDR? :p:innocent:

Lenke til kommentar

Hadde du spurt meg i går hadde jeg sagt at Acern hadde et mye bedre skjermkort, men der tok jeg feil, fikk specsene på Nvidia 9600M GT i dag, og den er kanskje ørlite grann bedre enn 8600M GT, men ikke noe av betydning i forhold til XPS'en (1530), i forhold til 7950 er 9600M GT direkte blodfattig - samtidig er byggekvaliteten på Acer Aspire ikke i nærheten av XPS'en

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Hadde du spurt meg i går hadde jeg sagt at Acern hadde et mye bedre skjermkort, men der tok jeg feil, fikk specsene på Nvidia 9600M GT i dag, og den er kanskje ørlite grann bedre enn 8600M GT, men ikke noe av betydning i forhold til XPS'en - samtidig er byggekvaliteten på Acer Aspire ikke i nærheten av XPS'en.

Ok, takk for svar :D

Hadde du noe å si ang. fps spørsmålet mitt i AoC i den forrige posten der? ^^

PS: Dårlig formulert setning :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...