Gavekort Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hei, har dere et bra overklokkingsprogram jeg kan bruke til min gammle AMD? Har googlet litt..men uten resultat Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ingen muligheter for å klokke i bios? Clockgen er greit for å klokke i windows. Samme folka som lager cpu-z. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg var litt inne å skjekka bios, men det var bare noen rare valg noe ala: 133mhz/150mhz/300mhz eller 155mhz/170mhz/400mhz osv.. Men det går vel fint å klokke med OS kjørende? Skal prøve clockgen! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Clockgen fungerer veldig fint det, flere år siden jeg brukte det aktivt, men jeg husker at du kan lagre overklokkings innstillinger slik at du kan lagre en snarvei til å kjøre i oppstarten. Slik at i windows oppstarten så overklokker du cpu med 200 mhz f.eks. Husk å ta med i beregningen evt. strøm spenninger. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Takktakk! Btw: Går det ann å lagre overklokkingsinnstillinger i Nvidia ntune? Er lei av å overklokke skjermkortet mitt hver gang jeg starter pcen! Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 men er det mulig å klokke anderledes i windows enn det bios sier at du kan da? ut i fra det du sier så ser det ut som om hovedkortet ditt er ganske begrensa i innstillinger, og da tror jeg ikke et program vil hjelpe, siden det i bunn og grunn bare endrer ting i bios via windows. dessuten tror jeg ikke det er noe å hente på å klokke opp den cpuen, da den er såpass gammel og svak fra før. da er det bedre å putte noen kr i nytt hk og cpu. problemet ditt er vel at du må fort ha ny ram og skjermkort også. så da bør du regne ca 2k, men du vil få en mye raskere maskin også. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Det er en shuttle, så det kjører et 2003 modell av micro-atx kortene.. Jeg kommer nok ikke til å investere noe mer i den pcen nei! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 men er det mulig å klokke anderledes i windows enn det bios sier at du kan da? ut i fra det du sier så ser det ut som om hovedkortet ditt er ganske begrensa i innstillinger, og da tror jeg ikke et program vil hjelpe, siden det i bunn og grunn bare endrer ting i bios via windows. dessuten tror jeg ikke det er noe å hente på å klokke opp den cpuen, da den er såpass gammel og svak fra før. da er det bedre å putte noen kr i nytt hk og cpu. problemet ditt er vel at du må fort ha ny ram og skjermkort også. så da bør du regne ca 2k, men du vil få en mye raskere maskin også. Clockgen endrer ikke fsb/multi el noe som har med overklokking å gjøre, på noen slags permanent basis. Det er kun midlertidig, så lenge man er i windos. I det øyeblikket du resetter går maskinen til innstillingene som er i bios. Med god cpu kjøler kan du nok rimelig greit klokke 400-500mhz, så fremt volt til cpu/minne er på høyde med det. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Har en socket A standard kjøler.. Kan minne litt om de vanlige Pentium 3 - 775 kjølerene! Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Grei nok den. Jeg bruker en 939 original kjøler som tilhørte en 2.4ghz dualcore, av den typen som først kom med kobber rør. Bruker den på am2 2.6hz klokket til nærmere 3ghz, og den gjør jobben meget godt synes jeg. Samt det er den *eneste* kjøleren jeg har funnet som er under de fysiske mål 8x8x8 i cm, som er den plassen jeg har å gå på i kabinettet. Trangt og lite. =) Kjøpte en zalman kjøler som liksom skulle være micro liten, men det var ikke håp, var en halv cm for stor i bredden. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Bare husk at om du har VIA KT/2xx/KT3xx/KT4 /KT6 hovedkort/chipsett kan du bare glemme det. Øke FSB da medfører at PCI/AGP frekvensen følger med og du ender opp med korrupte haddisk data , eller værre : døde disker,PCI enheter ,AGP kort. Endret 14. juni 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Bare husk at om du har VIA KT/2xx/KT3xx/KT4 /KT6 hovedkort/chipsett kan du bare glemme det.Øke FSB da medfører at PCI/AGP frekvensen følger med og du ender opp med korrupte haddisk data , eller værre : døde disker,PCI enheter ,AGP kort. Med andre ord, du må ha muligheten til at PCI hastighet ikke også blir klokket, PCI Lock el hva det heter i bios. Jeg brente ett socket a hovedkort, skjønt det levde i gode 2 år med overklokking aktivt, og hadde tenkt å hive det uansett. Overklokking er gøy, men det medfører seg muligheter for en rekke problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå