aklla Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg har sendt denne mailen til forbrukerrådet, men tenkte kanskje jeg kunne høre her også: Jeg fikk tilbud om bedre bil-forsikring hos IF enn hos Gjensidige, saksbehandler hos IF sa de ordnet med oppsigelse hos Gjensidige. Jeg fikk en bekreftelse på SMS fra IF: "Takk for at vi fikk din fullmakt til å flytte dine forsikringer til IF. Flyttetato: 20.04.08 Trekkdato: 12. hver mnd. Mvh MR X" den 12 mai fikk jeg den første regningen fra IF, men jeg fikk fortsatt regning fra Gjensidige. Jeg kontaktet Gjensidige, de har ikke tatt imot noe oppsigelse fra IF. jeg har siden den gang kontaktet MR X 3 ganger for å få ordnet opp med oppsigelse, dette har enda ikke blitt gjort. Så, pr i dag sitter jeg med 2 forsikringer, jeg har kontaktet gjensidige, de mener de skal ha betalt for mai, juli og juni, noe de har rett på ettersom forsikringen hos dem ikke har blitt sagt opp. Ettersom IF ikke har gjort som avtalt og heller ikke ordner opp med Gjensidige ønsker jeg å få refundert mine betalinger hos IF og si opp min avtale hos dem. Jeg har prøvd å få tak i MR X, men får ikke tak i han, men regner med at det byr på problemer å få refundert det jeg har betalt. Hva er mine rettigheter i denne saken, har jeg krav på å få refundert mine betalinger hos IF? hva mener dere? Endret 13. juni 2008 av aklla Lenke til kommentar
ohaah Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Hei, dette er ikke noe problem, ei heller en sak for forbrukerrådet. Ring kundeservice i IF og forklar saken for en kundebehandler. Hvis MR. X ikke er å få tak i, så jobber det andre i IF, som kan fikse dette for deg. At et selskap sier at de ikke har mottatt oppsigelse er ikke akkurat noe nytt, men som regel finnes det sendekvittering fra faksmaskinen oppsigelsen ble sendt fra (evt. digital kopi), selvfølgelig fordrer dette at oppsigelsen faktisk er sendt, i motsatt fall får du annulert avtalen hos IF. Det er IF, som her må ordne opp for deg, anbefaler deg å ringe kundeservice sentralt på telefon 02400 siden du ikke får ordnet dette med MR.X PS! skulle du trenge mer hjelp, bistår jeg deg gjerne - send da en PM. Jobber forøvrig i TrygVesta, så har ingenting med de overnenvte selskap å gjøre, men har vært borti ganske mange lignende saker. Som regel er det gjort på 5 minutt å fikse det. Endret 14. juni 2008 av ohaah Lenke til kommentar
aklla Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 jeg har prøvd å ringte IF sitt kundesenter, de sier at jeg må ta dette med min saksbehandler. jeg skal ringe IF sitt kundesenter på mandag igjen, og forklare hvor inkompetent min saksbehandler er og høre om hva de sier til at jeg sier opp og får tilbakebetalt pengene. at saksbehandleren min "glemmer" eller ikke sjekker at den har kommet frem når jeg ringer for 3. gang for å si ifra synes ikke jeg er akseptabelt ihvertfall. det er IF som skulle ha ordnet opp ja, men så lenge de ikke gjør det så er jo det ett problem. tør nesten ikke tenke på kaoset som kommer hvis bilen blir stjelt eller noe. regner med at det kommer en oppdatering i morgen, mulig jeg sender deg en PM i morgen også Lenke til kommentar
Jurist Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har også hatt noen helvetes problemer med IF, da gjaldt det innboforsikring. Jeg hadde en skriftlig forsikringsavtale hvor det var presisert at jeg bare skulle ha forsikringa i ett år (jeg skulle bare bo der i akkurat ett år), men da året var gått, fortsatte IF å fakturere meg. Hvorfor? Fordi de mente at avtalen automatisk ble fornyet dersom man ikke sa opp skriftlig, dette til tross for at jeg hadde en skriftlig avtale med dem som sa noe annet. Det var et helvetes jævla sirkus for å rydde opp i det, med diverse skriv, eposter, fakser og telefonsamtaler. Jeg snakka med diverse kundebehandlere, teamledere, skiftledere, avdelingssjefer og faen veit hva, og det gikk faktisk så langt at jeg til slutt måtte snakke med sjefen for IF privatforsikringer for å få ordna opp i det. Jævla inkompetent drittselskap, spør du meg. For øvrig skulle de ha 70.000 kr i året for å kaskoforsikre en motorsykkel til en verdi av kr 75.000. Hvis jeg skulle ha delkasko, ble det var "BARE" litt over 40.000 kr. Er det forbanna mulig??? I dag betaler jeg 5700 kr for kaskoforsikring av den samme sykkelen hos et annet selskap. Argh. Dagens lille utblåsning Lenke til kommentar
ohaah Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Håper det ordner seg for deg i dag! hold oss oppdatert! Send PM om du får problemer, så kan jeg prøve å bistå deg med å få ordnet opp. Lenke til kommentar
BrokenTomato Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har også hatt noen helvetes problemer med IF, da gjaldt det innboforsikring. Jeg hadde en skriftlig forsikringsavtale hvor det var presisert at jeg bare skulle ha forsikringa i ett år (jeg skulle bare bo der i akkurat ett år), men da året var gått, fortsatte IF å fakturere meg. Hvorfor? Fordi de mente at avtalen automatisk ble fornyet dersom man ikke sa opp skriftlig, dette til tross for at jeg hadde en skriftlig avtale med dem som sa noe annet. Det var et helvetes jævla sirkus for å rydde opp i det, med diverse skriv, eposter, fakser og telefonsamtaler. Jeg snakka med diverse kundebehandlere, teamledere, skiftledere, avdelingssjefer og faen veit hva, og det gikk faktisk så langt at jeg til slutt måtte snakke med sjefen for IF privatforsikringer for å få ordna opp i det. Jævla inkompetent drittselskap, spør du meg. For øvrig skulle de ha 70.000 kr i året for å kaskoforsikre en motorsykkel til en verdi av kr 75.000. Hvis jeg skulle ha delkasko, ble det var "BARE" litt over 40.000 kr. Er det forbanna mulig??? I dag betaler jeg 5700 kr for kaskoforsikring av den samme sykkelen hos et annet selskap. Argh. Dagens lille utblåsning Litt off topic, men det er vel gjerne for å indikere at de ikke ønsker å forsikre sykkelen. Tror det er vanlig praksis, siden de er "pliktig" og gi et tilbud. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 liten update. fikk tak i han saksbehandleren min i dag. det er 2,5 timer siden. han hadde som vanlig ikke tid og skulle ringe meg opp igjen senere, noe han garantert ikke kommer til å gjøre. ringer han opp igjen i morgen å ser hva som skjer da... Lenke til kommentar
toth Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 For øvrig skulle de ha 70.000 kr i året for å kaskoforsikre en motorsykkel til en verdi av kr 75.000. Hvis jeg skulle ha delkasko, ble det var "BARE" litt over 40.000 kr. Er det forbanna mulig??? Det er som nevnt bare en "høflig måte" å fortelle deg at de ikke ønsker å forsikre objektet i det hele tatt, og om du absolutt skal ha objektet forsikret i IF, så må du betale deretter. Dette skjer i ett eller flere av flg. tilfeller: -Ung kunde(som regel under 25 på bil, under 28 v. sykkel) -Dyr/spesiell bil/sykkel, som nissan skyline, audi rs4, bmw m3, og sykler som begynner med "R", som R6, R1, Hayabusa, Ninja osv. -Lite fordelaktig skadehistorikk hos kunde -Kunden generelt uønsket basert på historikk, mye ubetalte regninger osv. liten update.fikk tak i han saksbehandleren min i dag. det er 2,5 timer siden. han hadde som vanlig ikke tid og skulle ringe meg opp igjen senere, noe han garantert ikke kommer til å gjøre. ringer han opp igjen i morgen å ser hva som skjer da... Ring kundesenteret. Sier de "ta det med saksbehandler", sier du enkelt og greit "nei". Si du ikke er fornøyd med saksbehandleren, og be de om å fikse dette, og selv ta det med saksbehandleren sin. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Jeg kontaktet kundesenteret pr mail, sendte er seriøs og noe aggresiv skriv til dem. denne har nå gått til sjefen til Mr X. mailen ble sendt 23.06, altså 2 uker siden. har fortsatt ikke hørt noe fra dem, skal sende en liten purring på det neste uke eller noe tror jeg... Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Ring! 02400. Og ikke legg på før du har svar, lovnader og bekreftelse på svar og løfter på mail. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 er akkurat derfor jeg tar det pr mail, for å ha alt skriftlig. muntlige lovnader og slikt fra IF er ikke verdt mye... Lenke til kommentar
toth Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 så ring og be dem svare på mailen, du fikk vel automatisk et ref.nr? Muntlige lovnader fra if.. har vært verdt fryktelige mye for min del, når jeg har innbrudd søndag kveld, takst mandag morgen og penger på konto tirsdag morgen : ) Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) får vel kanskje oppdatere litt her, så folk ser hva resultatet ble. fikk mail i dag om at alt var i orden og pengene overført til min konto har vel sikkert de i morgen eller noe. løsningen for min del ble Forsikringsklagekontoret. hvis noe slikt skjer meg senere skal jeg ikke være like treig til å kontakte dem. edit: Gjensidige var synderen i denne saken, men er på ingen måte fornøyd med hvordan IF behandlet saken heller Endret 3. september 2008 av aklla Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jøss, 3mnd.. Mine oppgjør har tatt 3 dager eller under. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Godt det ordnet seg. Forsikringsklagekontoret har nok hjelpet mange. Men Store If bryr seg faktisk lite om sine kunder. Det har jeg fått erfart. Dyrest og dårligst. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Godt det ordnet seg. Forsikringsklagekontoret har nok hjelpet mange. Men Store If bryr seg faktisk lite om sine kunder. Det har jeg fått erfart. Dyrest og dårligst. de var da en del billigere enn Gjensidige. dårlings skal jeg ikke uttale meg om, men de er en del billigere enn de andre, jeg sjekket en god del selskaper når jeg først kjøpte bil, Gjensidige var billigst da, nå har jeg fått tilbud som er både billigere, med lengre kjørelengde og med leiebil enn det som er hos Gjensidige. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Det har seg jo sånn at om f.eks en Volvo 240 gir masse utgifter for et selskap, men et annet selskap ikke har noen utgifter med bilen, så vil de gi billigere forsikring. Derfor så er det lurt å sjelke flere plasser. Men dårligere behandlig jeg har fått av If, tror jeg ikke er mulig å få. De brukte også langt over en mnd å sende papirer til Forsikringsklagekontroret, så jeg har ennå ikke fått noen edelig svar derfra. Men mitt inntrykk er at If gir blaffen i kundene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå