Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

MS web server

Anbefalte innlegg

Jeg har en RedHat/Apache web server som er super, men for moro skyld kunne jeg tenke meg å sette opp en MS server også.

1. Er det noe som helst fordel i å kjøre ”Win 2000 Server” kontra ”Win XP” som OS?

(Den skal ikke fungere som nettverk server.)

2.Er "IIS" det hotteste server-programmet å kjøre på en MS server?

Har ikke hørt et godt ord om det programmet. Har testa "Proxy +" som er ok men med lite muligheter. Ser også det finnes en Apache MS-verson som skal være litt ustabil.

3.Tror du hjemmesiden til Microsoft ligger på IIS server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke W2K server for å kjøre IIS.

IIS ligger både i W2K professional og NT4 (IIS 4.0).

Det er bare å gå på "legg til programmer" for å installere.

Når det gjelder stabiliteten, så fungerer IIS forsåvidt greit om man har en stabil maskin.

Apache finnes også for Windows, men denne er relativt utstabil (i forhold til å kjøre på Linux).

Om du virkelig vil prøve noe morsomt, kjører du den innebygde Personal Webserver i W98.

Det er like utstabilt som W98, og klarer du å kjøre en website et døgn i strekk, kan du anse deg som heldig :smile:

Uansett, valg av webserver kommer helt an på hvilken bruk, og ikke minst, hvilke utvidelsesmuligheter du vil ha, både MySQL, PHP, Perl, CGI etc. fungerer fint på IIS (støtten må installeres i tillegg), i tillegg har den omfattende støtte for ASP (ikke så rart kanskje).

Lykke til med testingen, alltid greit å prøve noe nytt :smile:

Arcade

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...