Sliver Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Jeg har en RedHat/Apache web server som er super, men for moro skyld kunne jeg tenke meg å sette opp en MS server også. 1. Er det noe som helst fordel i å kjøre ”Win 2000 Server” kontra ”Win XP” som OS? (Den skal ikke fungere som nettverk server.) 2.Er "IIS" det hotteste server-programmet å kjøre på en MS server? Har ikke hørt et godt ord om det programmet. Har testa "Proxy +" som er ok men med lite muligheter. Ser også det finnes en Apache MS-verson som skal være litt ustabil. 3.Tror du hjemmesiden til Microsoft ligger på IIS server? Lenke til kommentar
[LOST]Snik Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Litt sarkasme ute og går her eller? LOL Lenke til kommentar
arcade Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Du trenger ikke W2K server for å kjøre IIS. IIS ligger både i W2K professional og NT4 (IIS 4.0). Det er bare å gå på "legg til programmer" for å installere. Når det gjelder stabiliteten, så fungerer IIS forsåvidt greit om man har en stabil maskin. Apache finnes også for Windows, men denne er relativt utstabil (i forhold til å kjøre på Linux). Om du virkelig vil prøve noe morsomt, kjører du den innebygde Personal Webserver i W98. Det er like utstabilt som W98, og klarer du å kjøre en website et døgn i strekk, kan du anse deg som heldig :smile: Uansett, valg av webserver kommer helt an på hvilken bruk, og ikke minst, hvilke utvidelsesmuligheter du vil ha, både MySQL, PHP, Perl, CGI etc. fungerer fint på IIS (støtten må installeres i tillegg), i tillegg har den omfattende støtte for ASP (ikke så rart kanskje). Lykke til med testingen, alltid greit å prøve noe nytt :smile: Arcade Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå