Kapli Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hei, Jeg har en server plassert hos min far som bor i Drammen, han har telenor nå men skal bytte over til EB fiber snart. Routeren han har nå er Prestige 660HW-T3 som jeg forstår er en gammel router. Jeg har satt opp ventrilo server på servern, men det funker ikke alltid og jeg er 90% sikker på at det har med UDP å gjøre. Ventrilo 2.1 og 2.3 funker helt fint, men ikke 3.0. I 3.0 brukes UDP mye mer. Noen ganger funker det å koble til ventrilo, andre ganger ikke. Men det funker alltid med 2.1 eller 2.3, selv om jeg kobler til 3.0 servern med 2.3 client står det at den bruker en nyere versjon, men det funker fortsatt ikke med 3.0 client. Alle som prøver å koble til servern min opplever at dette skjer noen ganger at den ikke funker. Mens til andre ventrilo servere så funker det. Jeg åpner porter gjennom telnet, men har merket at jeg ikke må spesifisere om portene jeg skal åpne er UDP, TCP eller begge. På min hjemme router så må jeg gjøre det i brukergrensesnittet. Jeg vet ikke om det er mye som kan gjøres med dette, men vil gjerne høre om noen har noen ideer. Det er under 1mnd til faren min skifter til fiber uansett, og da får han en sånn hjemmesentral fra eb har jeg hørt. Det følger visst ikke med router, så det må han kjøpe selv. Jeg er derfor også på utkikk etter en ordentlig trådløs router som ikke må være så veldig dyr, men god. Kanskje den nye fra Linksys som det var skrevet artikkel om på hardware i dag? http://www.hardware.no/artikler/linksys_op...el_traver/52921 Andre forslag? Thanks in advance Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå