Gå til innhold

Retrotest: Nokia 3310

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
(Øverste her var en spøk, for de som har dårlig humor.)

din humor er bra!? Neida, tok den spøken ja:)

Bruker selv Nokia 3310, og den har ikke dårlig batteri, anbefaler heller dere og kjøpe et nytt batteri ;)

Batteriet er nok det som fulgte med telefonen da den var ny ja :)

Et nytt fra Clas hadde nok gjort susen.

Du betaler vel ikke 200 kr for et nytt batteri? Får jo en ny telefon til den prisen!

Lenke til kommentar

hehe. Har en liggende enda. med cola-deksel og selvmodifisert software.

Var det eneste jeg brukte IKT-timene til. Lage software til 3310. Hadde heftigste 3310'en i norge, det er jeg sikker på! Mange funksjoner som 3310 ikke hadde i utgangspunktet (bl.a. automatisk tastelås m.m). Samt totalt rekonfigurert menysystem og nye applikasjoner (bl.a. paint og slideshow).

Selges hvis budet er høyt nok :)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Var det eneste jeg brukte IKT-timene til. Lage software til 3310. Hadde heftigste 3310'en i norge, det er jeg sikker på! Mange funksjoner som 3310 ikke hadde i utgangspunktet (bl.a. automatisk tastelås m.m). Samt totalt rekonfigurert menysystem og nye applikasjoner (bl.a. paint og slideshow).

Kan bytte den med en 1 mnd gammel Dell XPS 720?

Lenke til kommentar

Kan bytte den med en 1 mnd gammel Dell XPS 720?

Prøver du å være morsom?! Selvfølgelig har man en modda 3310 istedenfor en skamfet spillpc! :hrm:

Lenke til kommentar
3310 er en kraftig plugg av en telefon med en tykkelse på 2,2 cm og en vekt på massive 133 gram. Dette er rett og slett en telefon du kan utøve aktivt selvforsvar med dersom du kommer i en kinkig situasjon. Den kan også brukes til å jakte bjønn i sesongen.

Haha, bra artikkel!

Lenke til kommentar
Bruker du den datainngangen bak batteriet? (mener å huske det var noe sånt der).

Hvordan var det å programmere den? Språk?

Brukte datainngangen bak batteriet ja. Men man kunne ikke bruke vanlig datakabel, men måtte ha en flashkabel. Husker seriøst ikke hvordan det så ut når vi programmerte og hvilket språk som var brukt. Men hadde et lass med nokia-dedikerte hacktools vi brukte.

Kom over en sinnsykt fet software som noen andre hadde produsert en gang. Den hadde villt med applikasjoner og software, egen "dilldofunksjon", og mange mange fler ringetoner enn det som var standard (kule ringetoner, som simpsons, coca cola tune osv). Husker ikke nøyaktig hva den inneholdt lenger, men den hadde bl.a. "såpebobler" som boblet istedet for standard batteri og signal-styrke. Denne klarte vi (var jeg og en kamerat som drev med dette) å stjele over til den softwaren jeg har. Det kuleste var vel en liten scenedemo som var med av noen metaballs.!

Problemet med den softwaren var at den var himla ustabil (rart... den var jo fulltuppa med alt mulig rart som telefonen ikke hadde noe som helst forutsetning for å kjøre), og når den først crasha, måtte hele telefonen flashes på nytt. Litt stress; med andre ord. Så jeg brukte ikke den så veldig lenge.

Skal se om jeg finner et brukbart batteri til den for å prøve å fyre den opp igjen.

Edit: ved nermere ettertanke: Lurer på om det gikk mye på hexadesimalt det vi gjorde. Tok utgangspunkt i en 3315 software (asiatisk versjon som hadde bl.a automatisk tastelås) og modda denne. Sitter langt inne dette... har jo glemt det helt.

Hadde det ikke vært for MMS og elendig med lagringskapasitet så hadde jeg brukt den telefonen den dag i dag.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Har et Cola-Deksel jeg og :) med skyve sak på. men mangler tastematte :(

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar

Haha. Morsom artikkel dette. Kult at dere drar igang no slikt som retro tester. Bringer tilbake mange gode minner hos meg. og andre regner jeg med... Smilte godt når jeg leste testen.

Husker godt den mobilen. En av de beste mobiler som er laget, inkl 3210 (hvertfall av de jeg har eid). Begge de telefoner, jeg husker jeg var sjokkert over hvor mye de tålte. Spesielt 3210 som er den mobilen jeg har hatt som har gjennomgått mest (ufortjent) mishandling. Det er nok den telefonen jeg har hatt som har mottat mest ufortjent juling. Jeg fikk sjokk over hvor mye den tålte.

Er vell en grunn for at produsentene idag lager mobiler av dårligere kvalitet. Hadde de fortsatt med slike mobiler ville de nok tjent mindre.

Husker også godt Coca Cola reklamen med denne mobilen. Den hadde jo en "chat" funksjon, som reklamen så godt understreket.

Bra jobba amobil. Gleder meg till neste test :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...