Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Oppkast av å drikke vann

Gjest ersom

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet ikke helt hva som feiler meg, men hver gang jeg drikker vann så blir jeg kvalmen etter 5min og må spy :thumbdown:

Dette skjer ikke når jeg spiser, bare når jeg intar væske.

Noen som vet hva dette kan være, er det ikke litt rar at det ikkje skjer med mat?

Spør her siden kanskje noe har opplevd noe lignenes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Guest_megigjen_*

meg igjen, jeg tror ikke det er noe med vannet siden andre i familien drikker det.

Nå føler jeg at det kanskje er som Potetgullmann1 sier at det er noe psykisk :dontgetit:

Er også like halvsyk i tilleg noe som kanskje gjør at jeg tror jeg blir kvalmen, jeg vet ikke helt.

Uansett, hvist det er noe psykisk, hvordan skal jeg lure hjernene min eller hva skal jeg gjøre :blush: noen tips?

Lenke til kommentar
Nå føler jeg at det kanskje er som Potetgullmann1 sier at det er noe psykisk :dontgetit:

Uansett, hvist det er noe psykisk, hvordan skal jeg lure hjernene min eller hva skal jeg gjøre :blush: noen tips?

Ta en test da:

Be foreldrene dine sette fram tre like glass med vann med samme temperetur. Ingen, ett, to eller tre av disse inneholder springvann. De andre er flaskevann (gjerne flere typer så du ikke kjenner de igjen på smak). Kun den du spør vet hvilket glass som inneholder hva.

Du sier du blir kvalm etter 5min? Drikk disse med ett kvarters-halvtimes mellomrom slik at kroppen rekker å bli reagere hvis det er noe med vannet.

Blir du syk etter dette? Og isåfall av hvilket vannglass?

Da ser du jo fort om det er psykisk eller det faktisk er vannet det er noe galt med..

Endret av LOOM
Lenke til kommentar
Syre i vann blir går an, men vann i syre blir pang.

Poenget med en slik regle er jo å lett kunne skille de fra hverandre ved å tenke på rim. I din utgave slutter jo begge med noe som rimer (til en hvis grad) på vann. Da jeg hadde naturfag lærte vi "syre i vann går an, men vann i syre blir yhyre". :p

Men for å være litt on topic her. Kan jo være vannet, selv om de andre i familien drikker det. Kan jo f. eks. hende at kroppen din er mer følsom for bakterier enn de andre der du bor osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...