Gå til innhold

Futurama: The Beast with a Billion Backs

Revolution

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

greit min smak:

Futrama film nr 1:

ok Futurama er for intenst til og dra ut over lengere tid,

seriøst det har vært TV episoder hvor jeg har kjedet meg. (og jeg er ganske lett til og få smilendes)

Det blir for mye om man skal sitte og gapskratte fra klipp 1 til 1034.

så greit, det må være oppbyggende scener og man må få roet seg ned mellom latter kulene.

så jeg kan forstå at man må kutte litt ned med hiumor og så.

så alt i alt så er futurama: Benders big score enhelt ok film med tonnevis av "oneliners"

Futurama film nr 2: jeg er lei meg.

det var så utrolig dårlig gjort mot futurama fans..

plotet hadde fungert ypperlig som serie.

ikke som film..

det er så mange spm som aldri blir besvart.

typ: hvor kom Fry's dame fra?

hvor møttes dem?

hva pratet yevil og fry om?

hvorfor blir Bender ignorert?

osv.

jeg vet filmene kommer til og bli gjort om til episoder senere,

og gud som jeg håper det blir bedre..

min koklusjon er:

er du fan av futurama,

kjør på. men forvent deg ikke all verden.

Lenke til kommentar
typ: hvor kom Fry's dame fra?

hvor møttes dem?

hvorfor blir Bender ignorert?

osv.

Du har altså ikke sett filmen...

hva pratet yevil og fry om?

tror det også ble sagt.. men er ikke 100% sikker..

jo jeg har sett filmen.

det er greit at de prater om hvem, hva, og hvorfor men det for dårlig lagt opp til at det skal kunne være troverdig.

skulle likt og sett litt mer om karakterene og at de ikke bare hopper mellom karakterer for og komme seg fortere til yevil og hans planer.

når det gjelder min frutrasjon ang Fry og Yevil sitt møte i verdensrommet,

så kunne jeg tenkt meg at de viste mer av det.

det er et par spm som ville blitt bedre svart om de viste de i stedet for og hoppe over til andre karakterer.

Lenke til kommentar

Enator, har flere gode poeng. Flys møte med damen burde ha vært med. Det ville ei heller kostet mange scener.

Filmen er en serie laget i filmform, noe som ikke fungerer særlig godt. Hadde de det opp filmen i fire episoder, hadde resultatet vært mange ganger bedre.

Lenke til kommentar

Otth: nå er det jo sagt at de skal lage tv episoder av filmene, så det er jo fortsatt et håp.,

personlig skulle jeg likt og sett at de lagde tv episodene først.

ihvertfall så at de kunne lagt opp plottet på en bedre måte,

kanskje de velger og lage hele den Fry V.S dama som en episode basert oppbygging til filmen.

*håpe*

men som en helt egen film uten hjelp av tv serien tror jeg at jeg velger og si at dette var heller svakt.

Lenke til kommentar

Skuffende film, levde ikke opp til forventningene.

Personlig syntes jeg at Benders Big Score var mye bedre, hvor historien og plottet er nøye tenkt igjennom, hvor jeg kunne brukt timer bare på å få tenkt ut tidslinja i hodet mitt.

Det var deler av historien som var på kanten til rørende og kort sagt triste, det var greie musikksekvenser og hadde egentlig det man kunne kreve av en film.

Men denne var direkte kjip nesten. I slutten av BBS, så ble det sagt klart og utydelig at Fry var den eneste Leela noen gang kom til å elske, i Billion Backs så var det plutselig glemt, og Fry hadde fått seg en annen dame utifra intet (sikkert for å bygge historien, om at Fry dumper ho, og Yivo og Colleen ender opp sammen)

Trailern og hovedkonseptet bygget også opp til en mer episk historie, i Billion Backs var det ingen "episke" kamper, men heller bare en stor turnoff "Hei, vi skal heller bare bli glad i den, bli enige, og date" (nei, jeg regner ikke scenen hvor Bender's Damned Army invanderer himmelen som episk).

Men uansett, kunne skravlet i minutter om dette, men kort sagt: Benders Big Score var en mye bedre film historisk sett, hadde også flere morsomheter (syntes jeg). Billion Backs er på ingen måte en dårlig film, bare dårligere, jeg ble underhold av begge, men syntes den siste kunne blitt gjort så mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg så filmen i går en gang, og ble i grunn direkte skuffet. Håpet på noe bedre. Filmen er grei nok, for all del, men det ble litt for platt og, etter min mening, ble det anvendt litt for mye "slapstick"-humor i denne filmen. Det hele klaffet ikke like godt som i Bender's Big Score. Min erfaring tilsier at Futurama fungerer best i TV-format, og ikke fullt så godt i filmformat.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det stemmer at filmen røper hvordan Fry møter Colleen. Det vises jo helt tydelig i flashback-sekvensen til Dr. Zoidberg, tidlig i filmen. Om dere ikke fikk med dere den, ber jeg innstendig om at dere ser filmen på nytt, for dere kan da umulig ha fulgt særlig godt med om dere ikke fikk med dere den.
Endret av Harald Strandbakken
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja de står og ser på riften i universet, og bestemmer seg plutselig for og ni kline osv, seriøst: karakter oppbyggningen er altfor dårlig til at jeg ikke henger meg opp i det. de kunne valgt et så mye bedre opplegg for det. hele filmen er full av hull og kunne blitt gjort så mye bedre. får håpe de velger å pusse opp historien litt før de dytter det ut som tv serie

mine tanker om saken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...