Gå til innhold

Canon EOS 450D blitz og UVfilter?

Anbefalte innlegg

Har siklet litt på Canon EOS 450D.

En kamerat av meg har testet 350D og var veldig fornøyd med det. Har sett litt bilder han tok med det og det virket temmelig ålreit. Selve kameraet virker som er veldig greit å bruke og her inne "flommer det over" med anbefalinger av disse kameraene til nybegynnere.

Siden feriepenger tikker inn etter hvert begynner det å virke sannsynlig at det blir litt til overs å ødsle bort på å kanskje begynne en spirende hobby jeg lenge har vært interessert i.

Jeg har sett meg rundt og som sagt endt opp på å halvveis bestemme meg for 450D. Alt stresset om at det er veldig lite og passer dårlig for store hender passer meg ypperlig siden jeg har ganske små hender. Har sett meg ut litt ting i butikker (japan photo) og så og si bestemt meg for hva jeg trenger i første omgang, men ikke gått til innkjøp med en gang.

Det jeg da lurte på var, med opptakt:

Jeg snakket litt med folk på japan photo og de ga et lite utkast på hva det var greit å ha med. Med høyde for at jeg finner nok ut hva jeg trenger etter hvert. (testet også å holde litt i kameraet og mine små hender følte ikke det var noe galt med det) . Men jeg tenkte at blitz og UV filter var greit å vente med. Jeg vurderer kit, så jeg får med IS objektivet, men akkurat UV filter og Blitz har jeg ikke tenkt noe særlig over.

Noen tips? Er det nødvendig? Hva vil være greit for en nybegynner her?

Jeg kan naturligvis spørre igjen på butikken, men jeg tenkte å sjekke om jeg kunne få noen tips her først. Så har jeg noe å gå utifra. Virker som ganske grepa folk som poster her after all.

Mulig det står noe ellers på forumet her. Men jeg har ikke funnet noe. Hvis det allerede er besvart i en annen tråd, direct me! så er det bare å blåse i denne ;P

Endret av Kaptein Potetmos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er av den ekstremt klossete typen så er UV unødvendig. Et skikkelig filter koster mye, og da vil du finne ut at det ikke er noe poeng. Objektivet er for billig til å betale x-antall kroner for å forsikre seg mot riper og slikt på frontglasset. Som forøvrig er vanskelig å få til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...