Gå til innhold

2x256 eller 1x512 ? og hvilken cpu-vifte?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med 2 ram slotter i bruk aktiveres Dual ram kanalene, noe som kan resultere i en liten ytelsesøkning, men denne er minnimal. Ettersom den oftest ligger rundt 0,5% i praksis annbefaler jeg heller at man bryr seg om det praktiske. Hva har de inne, prisen og eventuell seinere oppgradering. Er del hovedkort som ikke kan kjøre full fart med alle slottene aktivert, så ønsker man mer ram seinere er det en fordel med 1*512. Overklokker man er det også en tendens at hovedkortene klarer mer med færre slotter aktivert.

Vedrørende vifte vet jeg lite.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Tror at generelt sett skal det være raskere med en 512mb brikke i forhold til 2 256mb brikker. Men nForce2 chipsettet har noe spesielt med DualDDR og alt det der så jeg vet ikke om det samme kan forventes.

Lenke til kommentar

noen forslag til vifter? hva er 'hot' ? hva bråker minst for tiden?

Forslag til kjøler: Taisol CMK702151A, har brukt den i 3 måneder på XP2600/333 med Fanmate for reduksjon av turtall til ca. 2500 O/min. Har samme ASUS kort (A7N8X Dl.), der er CPU temp. ca. 37 grader ved vanlig bruk, maks 42 grader ved Sandra CPU Burn-in nonstop 3 kvarter. I Bios er tempen ca. 8 grader høyere, se den hos: www.microplex.no på socket A kjølere, der er også linker til "tester" / omtaler, etter mitt syn en kjempekjøler til å holde en uklokka AMD "kjølig" uten å bli lagt merke til :woot: slik "jetfly-kjølere" ordner. :evil::evil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...