Rusma Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg har to spørsmål: 1. Jeg har et slags spyware på pcen. Det heter "FNPLicencingService.exe", og ligger i mappen "C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher". Det starter å kjøre hver gang jeg starter f.eks. Acrobat 8. Når jeg brukte ZoneAlarm var veldig lett å blokkere FNP automatisk. Jeg bare gikk inn i "Programs" fant "FNP" og satte alt til "block". Hvordan gjør jeg tilsvarende operasjon i comodo? 2. Hvordan fjerner jeg comodo-toolbaren fra Firefox? Jeg avinstallerte den, men den er der fortsatt. Veldig fint hvis det første (viktigst) blir besvart først. Endret 17. juni 2008 av illshit Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg fant svaret på problem nr. 2 midlertidig: Høyreklikket over toollbaren og tok bort en hake før "Ask". Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) FNPLicensingService.exe er en Activation Licensing for Macrovision Europe Ltd. Dette er ikke spyware,men trenger ikke kjøre i oppstart. Start->kjør->services.msc Finn "FNPLicensingService" dobbelklikk disable. Er den med flere steder i oppstart bruker du dette verktøy. http://technet.microsoft.com/en-us/sysinte...s/bb963902.aspx Det er bedere og fjerne ting du ikke ønsker og ha med en og bruke brannvegg til og blokkere. Endret 13. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Jeg tror nemlig å blokkere FNP med brannmur er den eneste muligheten. FNP blir "sydd inn" i hovedprogrammet, og kjøres, kopieres på nytt inn av hovedprogrammet osv. Så: Det hjelper ikke å slette det eller noe: det kommer bare på nytt igjen Har prøvd med litt ulike instillinger i comodo (ie. defence+ => Computer Security Policy) men det funket ikke så bra som i ZA.. Hjelp! Edit: Sysinternals Autoruns er et veldig bra program og jeg har brukt det før, men her snakker vi om et miniprogram (som spionerer på meg) som blir kopiert på nytt og på nytt inn av et viktig program. Evt. hadde outpost funket bedre til dette? Endret 13. juni 2008 av illshit Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 FNP blir "sydd inn" i hovedprogrammet, og kjøres, kopieres på nytt inn av hovedprogrammet osv Du må lese hva jeg skriver FNPLicensingService er en tjenste. Da må du stoppe den under services. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 jeps, den heter "Flexnet Licensing Service". Jeg har prøvd både "deactivated" og "manual". Acobat programmene gir seg selv fulle administrative rettigheter nå de installeres så de setter "Flexnet Liwcening Service" til "Manual" hver gang for å automatisk kjøre. Er det da mulig å drepe FNP/Flex hver gang i Comodo? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Its the FlexNet Licenssing Service. This program is a necessary licensing utility that Adobe uses for the Acrobat software. It comes ith Acrobat 8. If the service is disabled then Acroibat 8 automatically reenables it. People have tried many different methods to disable the FNPLicensingService, however, Acrobat WILL NOT RUN without this service. Advice Set the FNPLicensingService.exe to run on Manual. The program uses up a few megabytes of memory while Acrobat is running - however, once you close Acrobat, the active process should release from memory. And by setting it to Manual, it won't run on startup. Ja Acrobat 8 trenger den for og kjøre. Sett den bare på manual,så lukker den når du lukker Acrobat 8. Da er den ikke med i oppstart blir bare brukt når du bruker Acrobat 8. Da er det vel ikke noe problem. Fjerner du Acrobat 8 og bruker en leser som Foxit reader blir du jo kvitt den. Endret 13. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg bruker foxit. Men noen ganger starter acrobat i firefox, og så kan det begynne å autoupdate eller noe. Men det var altså ingen slik funksjon i comodo? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Men det var altså ingen slik funksjon i comodo? Jo klar du kan blokkere hva du vil med comodo. Det er ingen visst og blokkere "Flexnet Licensing Service" For da virker jo ikke Acrobat 8. Blokkere. Firewall->define a new block application Her får du 3 valg,her kan du blokkere alt som kjører på systemet. Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) blokkerer den FNP da fra å sende og ta imot informasjon eller fra å kjøre, eller begge deler? Edit: Begrenser "Attack Detection Settings" hastigheten hvis jeg ie. loader ulike sider (firefox) samtidig? Endret 13. juni 2008 av illshit Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Du skal ikke blokkere FPN. Da kan du jo gått like gått fjerne Acrobat 8. FPN gjør jo ingen ting så lenge du ikke brukert Acrobat 8. Starter når Acrobat 8 starter og lukker seg seg når du lukker Acrobat 8 Da er det vel ikke noe problem? Edit: Begrenser "Attack Detection Settings" hastigheten hvis jeg ie. loader ulike sider (firefox) samtidig? Denne lar du bare være default. Skal ikke ha noe og si på hastigheten. Endret 13. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Hmm.. så fnplicensingservice gjør ingen ting.. Vet du om det finnes en guide ett eller annet sted som forklarer hvordan man kan stille inn comodo? Det finnes ihvertfall for nod (blackspear). Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Hmm.. så fnplicensingservice gjør ingen ting.. Er bare en tjenste som Acrobat 8 trenger,ikke noe bry seg om. Comodo stiller seg bra selv. Du setter training mode på firewall og defence + Dette kan du gått kjøre med i måned. Når den har lært alt kan du gått gå opp et nivå. Defence+ -> my pendling files <her sletter du alt eller søker den imellom de filene ofte> Defence+ -> my trusted softwarw vendors <her kan du legg til software du stoler på> Det er ikke så mye mere du trenger og gjøre,nå står det bra forklart. What do these setting do->denne kommer på alt du trykker på. Comodo ha et bra forum. http://forums.comodo.com/ Endret 13. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Ok, takk for bra svar. Er forsatt like skeptisk til m$, abobe og bonjour som før. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja du kan lese litt om bonjour her. http://kb.adobe.com/selfservice/viewConten...rnalId=kb400982 Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Hadde det vært skadelig om jeg kjørte comodo og zonealarm samtidig? Med bare programcontrol på i ZA, og resten tok comodo seg av? Edit: Prøvde dette :-) Gikk visst ikke så bra. Dataen frøs etter cs 5min etter boot. måtte disable ZF fra å starte i safemode. Skal prøve om det virker bedre med agnitum senere. Endret 16. juni 2008 av illshit Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 (endret) Du må ikke kjøre annen brannveg enn comodo. Du får ikke noe bedere brannvegg enn comodo. Du kjører antvirus + comodo. Så kan godt scanne en gang iblant med SAS. Da har du et veldig bra oppsett. Endret 16. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Rusma Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 OK. Men det virker som om det er flere som kjører ZA enn Comodo. Det er litt rart. Men jeg får vel prøve å leve uten :-) Heller "knerte" visse saker manuelt i taskmgr.. Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Dersom du mener at problemet med maskinen din er løst, kan du endre emnetittelen din, ved å trykke på i førsteposten din, og velge full endring. Øverst der emnetittelen din er, skriver du: [LØST] foran emnetittelen din. Eks: [LØST] Har fått virus på maskinen -Surf trygt- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå