tasjlbaill Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Altså, trenger et nytt HK som passer til oppgraderingen jeg skal kjøpe til min PC. De andre delene blir 9800gtx, e8400 og 4gb ram. Så ser jeg at folk anbefaler for eksemler P35-etelleranna, og disse varierer voldsomt i pris (500-1500) avhenging av hvilken samling av X'er og andre bokstaver og tall som befinner seg bak P35-delen. For spillbruk, og bare det, uten SLI, som verken hindrer potensialet til resten av oppsettet, men heller ikke er unødvendig kraftig sammenlignet med resten av oppsettet, hva er det egentlig jeg trenger? Jeg er ingen overklokker og kommer ikke til å koble PCn til noe annet enn skjermen. Er det bare å gå for det biligste alternativet, eller er det ytelse og hente på høyere prisklasser? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Du kan nok fint gå for det billigste alternativet, men vær dog litt obs på hvilket merke du velger. Abit, Asus og Gigabyte er nok de sikreste alternativene, mens jeg ville holdt meg unna feks MSI sine billig-kort. Bygde en PC med MSI P35 Neo-F, og selvom det fungerer greit nok, så har kortet noen litt sære trekk. Feks. under oppstart så starter maskina først opp i ett sek før den slukker i ett sek igjen, før den starter "på ordentlig". Anbefaler deg: Asus P5K, Abit IP35 eller Gigabyte GA-P35T-DS3P. Lenke til kommentar
tasjlbaill Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 takker, skal se på de kortene! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Om du skal ha ABIT IP35 så styr unna IP35-E (Billigmodellen) denne er sær og ikke langt nær samme kvalitet som vanlig IP35 og IP35 Pro. Ellers om du føler deg villig til å prøve klokking i fremtiden er IP35 svært vennlig og lar deg dra langt uten for mye fikling faktisk. MSI er generelt ett merke jeg skyr som pesten etter mye dårlige erfaringer. I sin tid var de bedre kjent som: Missing Something Inside enn MicroStar International. Ellers leverer de ikke hovedkort som er lenger opp i segmentet kvalitets messig slik som Gigabyte, ABIT og ASUS gjør, dog er ASUS kjent for å være overpriset. Mye glitter men lite stas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå