Gå til innhold

Tamron AF 18-250 mm til canon 400D?

Anbefalte innlegg

Jeg har Pentax-utgaven av dette objektivet, og trives godt med det. Det er bra til sitt bruk. Best er det i normalområdet, altså sånn omtrent fra 24mm og helt opp til ca 80mm. Der vil jeg faktisk gå så langt som å hevde at det er på høyde med det meste av normalzoomer, også de i litt høyere prisklasser.

Eller så har det en del klare begrensinger. En del fortegneing og vignetering er det mest påfallende i vidvinkelområdet. På motsatt side av normalomrdet avtar og ytelesen, men ikke radikalt. Det går spesielt ut over kantskarphet, noe jeg selv legger mindre velt på i teleområdet, men og skarphet opp kontrast generelt. Uten å ha prøvd så mange av dem, så vil jeg tro at optisk ytelse ikke så ulik en gjennomsnitts rimeig telezoom. Så alt i alt har jeg ingen kvaler med å anbefale objektivet.

Med to forbehold: Trådstarter bruker 400D, og vil ikke få hjelp av billedstabilisator. Det betyr at bruksområdet bli mer begrensa i dårlig lys. Spesielt i teleområdet. Men et eventuelt stativ ville løse det problemet.

Videre er jeg litt skeptisk til autofokusen. Den er bra på Pentax K20D, men ulidelig treg og bråkete på Pentax *ist DS. Pussige greier egentlig. Så jeg ville nok testa dette på det konkrete huset før jeg avslutta en handel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...