Gå til innhold

Spørsmål om NAS og speiling

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kan starte med å forklare bakgrunnen for spørsmålet, slik at dere skjønner hva som er de viktige kriteriene. Til høsten skal jeg gå til innkjøp av Sony HDR-SR12, som har 120GB harddisk i videokameraet. Siden jeg tar opp i FULL-HD, vil det selvfølgelig bli en god del GB etter hvert. Planen er å redigere på en laptop, og det gjør at jeg må ty til eksterne disker for selve lagringen. Da har jeg kommet frem til NAS.

Tanken er å kjøre en 320GB 7200rpm harddisk på laptopen. Her vil filmen jeg holder på å redigere ligge. Men når jeg er ferdig med redigering, vil jeg legge både originalfilen (kanskje rundt 80-100GB) og den ferdigredigerte på en ekstern harddisk. Og her kommer det viktige! Jeg vil kjøre et såkalt speillingssystem hvis jeg har forstått det rett. Jeg legger alt på en harddisk, og den spleier det automatisk til en annen.

Jeg skal kjøpe en Synology 207+. Den skal jeg ha to stk. 1TB harddisker for bare programmer og musikk, etc integrert. Altså at disse to første harddiskene sitter inni NAS'en. Men så skal jeg koble til to eksterne 1TB harddisker via USB utgangene. Her ønsker jeg altså å kopiere alt av filer til den ene harddisken, og så vil den speile til den andre. Når 1TB er fyllt opp, vil jeg ta ut den ene eksterne harddisken og sette den på et trygt sted. Trenger jeg videoene, så kan jeg bare hente de ut ved å koble den til USB-inngangen på laptopen.

Etter dette vil jeg sette inn en ny ekstern harddisk for å erstatte den jeg nettopp tok ut. Da sletter jeg alt på den ene disken, og starter en ny runde. Slik vil jeg fortsette fremover.

Synes dere at dette høres ut som en trygg sikkerhetsløsning? Og er det vanskelig å få til noe slikt? :)

Endret av HowCome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...