akle Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Var på tur i dag, det regent og var litt grått. Men synes jeg fikk noen greie bilder! 1/250 F/8 28mm ISO 100 1/200 F/8 18mm ISO 100 Akle Endret 13. juni 2008 av akle Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 syns begge var fine, men manglet et blikkfang. og ble kansje en smule kjedelige, ellers var det pent. det mest negative etter min mening er fryktelig skjev horisont heller mot venstre på begge bildene, så det er nok noe med teknikken din. Lenke til kommentar
akle Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 det mest negative etter min mening er fryktelig skjev horisont heller mot venstre på begge bildene, så det er nok noe med teknikken din. Ja ser det nå, tenkte ikke på det i sta, får vell fikse det i ps Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Greit nok, mye kan fikses i PS, men det er best å ta bildene mest mulig slik de skal være fra starten. Det er i søkeren et bilde skal komponeres. Ellers er bildene dine pene eksemplarer av en fersk fotograf - før ideene og erfaringen begynner å sette seg litt. Som Sir Amp skriver så er bildene litt innholdsløse, og du har syndet mot den viktigste regelen i landskapsfoto: Rett horisont. Det er også viktig å komponere i tredjepartsregelen (sjekk kompendiet til Per Otto, som er limt fast under fotografering). Det er klart at slike regler kan brytes, men da må det være noe av interesse som forsvarer en annerledes komposisjon. Det er med andre ord lurt å lære basic først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå