Josten Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Er Heptan, Whitespirit, rødsprit eller Autorens fra statoil egnet til å rense cpu og kjøler? Har hørt at en del av dem legger igjen rester...... Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Blå Isopropanol! Det funker fett og fordamper veldig fort. Legger ikke igjen noen ting. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 whitesprit til grovrens og så isopropanol for å fjerne fettlaget whitespriten legger igjen. Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Eller hvis du ikke har spenn. Så tjuvlån neglelakkfjerneren (aceton) fra mora/dama di. Det funker veldig bra da aceton fordamper fort og etterlater ingen rester. (viktig at det ikke er for mye annet dilldall i den da) Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 whitesprit til grovrens og så isopropanol for å fjerne fettlaget whitespriten legger igjen. Trenger ikke whitesprit først! Isopropanol får alt til å løsne! Har prøvd mye rart Lenke til kommentar
Josten Skrevet 11. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2003 har ikke isopropanol (tror jeg hvertfall, hvis ikke det finnes noe annet navn på det da), har bare stoffene listet over, men kan kanskje skaffe aceton (neglelakkfjerneren var det masse dritt i). Ingen som har prøvd Heptan? er visstnok noe bensingreier til å ha på huden. Bensin renser kanskje ikke så godt Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 11. mars 2003 Del Skrevet 11. mars 2003 Isopropanol er også kjent som 2-propanol og kondensfjerner. Selges på alle bensinstasjoner Trenger ikke whitesprit først! Isopropanol får alt til å løsne! Har prøvd mye rart Trenger ikke, men er ofte greit. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Heptan er et meget bra stoff. Etterlater ingenting, og renser meget bra. Den er heller ikke tilsatt fargestoffer. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Jeg bruker også heptan. Har ikke prøvd noe annet men heptanen gjør jobben sin den. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Ellers har diverse oc shopper slike ting. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 KA er best og billigst? Neglelakk fjerne ting har vi her Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 KA er best og billigst? Neglelakk fjerne ting har vi her Rødsprit! Neglelakk fjerner må man holde seg langt vekke fra. Inneholder håndkrem... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 whitesprit til grovrens og så isopropanol for å fjerne fettlaget whitespriten legger igjen. Trenger ikke whitesprit først! Isopropanol får alt til å løsne! Har prøvd mye rart Faktum er at en termal pad er vannvittig mye enklere å fjerne med whitesprit enn med isopropanol. Husker jeg skurte den kjøleribba og CPU lenge for å fjerne all dritten. Så prøvde jeg med whitesprit og voila - alt av med en gang. Men nå skal det sies at whitesprit legger igjen fettrester, så da må man bruke f.eks. isopropanol for avfetting slik som Anders Leipsland nevnte. Selv bruker jeg bare isopropanol - da jeg aldri mer skal la en termal pad komme inn i min maskin. Her er det bare AS3 o.l. som gjelder. Når flaska med isopropanol er tom, så går jeg til innkjøp av rødsprit som er billigere, men skal fungere minst like bra. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mars 2003 så rødsprit å heptan funker meget bra :smile: Da bruker jeg dette hvis ikke isopropanolen har kommet..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå