Gå til innhold

stoffer til å rense kjøler....

Josten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har ikke isopropanol (tror jeg hvertfall, hvis ikke det finnes noe annet navn på det da), har bare stoffene listet over, men kan kanskje skaffe aceton (neglelakkfjerneren var det masse dritt i). Ingen som har prøvd Heptan? er visstnok noe bensingreier til å ha på huden. Bensin renser kanskje ikke så godt :roll:

Lenke til kommentar
whitesprit til grovrens og så isopropanol for å fjerne fettlaget whitespriten legger igjen.

Trenger ikke whitesprit først! Isopropanol får alt til å løsne! Har prøvd mye rart :D

Faktum er at en termal pad er vannvittig mye enklere å fjerne med whitesprit enn med isopropanol. Husker jeg skurte den kjøleribba og CPU lenge for å fjerne all dritten. Så prøvde jeg med whitesprit og voila - alt av med en gang.

Men nå skal det sies at whitesprit legger igjen fettrester, så da må man bruke f.eks. isopropanol for avfetting slik som Anders Leipsland nevnte.

Selv bruker jeg bare isopropanol - da jeg aldri mer skal la en termal pad komme inn i min maskin. Her er det bare AS3 o.l. som gjelder. Når flaska med isopropanol er tom, så går jeg til innkjøp av rødsprit som er billigere, men skal fungere minst like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...