Gå til innhold

Tips og triks til bossene på Ninja Gaiden 2

ErlendRU

Anbefalte innlegg

Nesten litt flaut å si dette, men jeg sliter ganske greit med bossen på chapter 3. Snakker da om denne elektriske metallslangen eller hva jeg skal kalle det. Har fått livet hans ned på ca. halvparten, men det er liksom det lengste jeg har kommet, og det er selv om jeg har med meg relativt mye sånn helsegreier. :( Hva er trikset her?

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må charge buen på lvl 2 ultimate og skyte han i fjeset (som du sikkert vet..:p) Det beste er å holde seg noen lunde i midten og på motsatt kant som han kjører forbi, ettersom om du er for nær, vil du få støt og ta endel skade. Når han skyter kan du enten dashe frem og tilbake og unngå mest mulig, eller løpe bak han (han kan ikke skyte bak seg). I tillegg til dette har han sånne fisker som skytes ut, du kan enten prøve å dodge/hoppe unna disse (noe som er veldig vanskelig) eller blokke (tar litt skade, men ikke så mye) eller du kan bruke en art of the inferno, noe som gjør det udødelig i animasjonen og dreper fiskene samt at du ikke mister noe helse. Det siste angrepet han har er at han skyter ut et spøkelsesfjes(?!) som gjør massiv skade (på et område), denne er bare å hoppe unna.

ps. skyter du fiskene som flyver under/på siden hans får du gule/blå/røde orbs som gjør at ultimate-skuddene dine lades opp fortere.

håper dette hjelper:)

Lenke til kommentar

Nå er jeg rimelig oppgitt her. Dette er så teit. Kan være litt spoiler for noen dette så setter det i spoilertekst. Er på chapter 13-14

Nå har jeg faen meg slått alle de greater fiend'ene en gang til pluss han der presten som vekker the archfiend. Det sier seg selv at jeg ikke har så jævla mye healingitems igjen. Og "penger" er jo ikke det en får mest av på de siste brettene. Så nå står jeg foran The (fucking) Archfiend med en stakkars Spiritual Life Herb (eller noe sånt). Og han er jo tydeligvis ikke helt enkel. Det er så utrolig teit at man ikke har mulighet til å få litt flere items før den o'store bossen. Jeg har jo måtte bruke alt det andre gode greiene på de andre bossene. Er det bare jeg som er dritdårlig til å spille siden jeg måtte bruke de for å komme videre eller er det andre som synes det er rimelig teit å ikke kunne sanke inn noen gode items før siste bossen? Jeg spiller på det letteste akkurat nå og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme gjennom noe av det på det vanskeligste. Det har for så vidt vært ganske lett hele tiden utenom et par bosser som har noen teit moves, men nå på slutten blei det skikkelig ille. Gode tips om hvordan å ta The Archfiend med ca 1,25 healthbar mottas med takk.

Lenke til kommentar
Du må charge buen på lvl 2 ultimate og skyte han i fjeset (som du sikkert vet..:p) Det beste er å holde seg noen lunde i midten og på motsatt kant som han kjører forbi, ettersom om du er for nær, vil du få støt og ta endel skade. Når han skyter kan du enten dashe frem og tilbake og unngå mest mulig, eller løpe bak han (han kan ikke skyte bak seg). I tillegg til dette har han sånne fisker som skytes ut, du kan enten prøve å dodge/hoppe unna disse (noe som er veldig vanskelig) eller blokke (tar litt skade, men ikke så mye) eller du kan bruke en art of the inferno, noe som gjør det udødelig i animasjonen og dreper fiskene samt at du ikke mister noe helse. Det siste angrepet han har er at han skyter ut et spøkelsesfjes(?!) som gjør massiv skade (på et område), denne er bare å hoppe unna.

ps. skyter du fiskene som flyver under/på siden hans får du gule/blå/røde orbs som gjør at ultimate-skuddene dine lades opp fortere.

håper dette hjelper:)

Du kan vel også legge til at han er mottakelig for fysiske angrep når han snur seg opp-ned, det går også an (veldig vanskelig dog) hvis du bruker staven, å drepe fiskene med "y,y,y" komboen, dette krever dog perfekt timing.

Lenke til kommentar
Nå er jeg rimelig oppgitt her. Dette er så teit. Kan være litt spoiler for noen dette så setter det i spoilertekst. Er på chapter 13-14

Nå har jeg faen meg slått alle de greater fiend'ene en gang til pluss han der presten som vekker the archfiend. Det sier seg selv at jeg ikke har så jævla mye healingitems igjen. Og "penger" er jo ikke det en får mest av på de siste brettene. Så nå står jeg foran The (fucking) Archfiend med en stakkars Spiritual Life Herb (eller noe sånt). Og han er jo tydeligvis ikke helt enkel. Det er så utrolig teit at man ikke har mulighet til å få litt flere items før den o'store bossen. Jeg har jo måtte bruke alt det andre gode greiene på de andre bossene. Er det bare jeg som er dritdårlig til å spille siden jeg måtte bruke de for å komme videre eller er det andre som synes det er rimelig teit å ikke kunne sanke inn noen gode items før siste bossen? Jeg spiller på det letteste akkurat nå og skjønner ikke hvordan jeg skal klare å komme gjennom noe av det på det vanskeligste. Det har for så vidt vært ganske lett hele tiden utenom et par bosser som har noen teit moves, men nå på slutten blei det skikkelig ille. Gode tips om hvordan å ta The Archfiend med ca 1,25 healthbar mottas med takk.

Quoter meg selv litt her siden jeg virkelig kunne trengt noen gode tips om hvordan ta The Archfiend på en grei måte uten å måtte bruke uendelig masse items for healing.

Lenke til kommentar
Fikk spillet i dag fra Play-asia, gleder meg til og spille i kvell ;)

Edit: har nå komt til bossen i andre bane, hvordan skal eg klare den? :S

kommer jo fult av andre folk samtidig :(

Fin måte er å bruke charge på begynnelsen slik at du får tatt han litt. Så kan det være veldig nyttig og bruke det trikset der du hopper fremover og trykker på Y slik at han skjærer gjennom de, pluss det er vanskelig for de andre og ta deg når du hopper rundt. Så når du har drept en og fått en essence så hopper du til et hjørne og bruker essence til å charge opp igjen og gyver løs på han til han er død. Jeg bruker generelt veldig mye det trikset der du kan hoppe frem og tilbake og skjære gjennom de. Dette forbedrer seg veldig også med levelene på sverdet. Den er fin å bruke på for eksempel Test og Valor der du får fiender fra alle kanter hele tiden og trenger å komme deg unna fort samtidig som du dreper noen på veien.

Lenke til kommentar

Fy faen! klikker her!

sitte i 2 timer nå med den jævla bossen.

bruker alt av potions før han er komt halveis ned på hp og den bossen er jo helt fucked!

jævla møkk! litt av spill, kommer ikkje videre en bane 2! faen meg sykt.

vilket våpen er best og bruke? må vell ta hele sommerferien på denne bossen, sikkert resten av livet og.

Lenke til kommentar

Andre boss, Gensjin?

Våpen: dragon sword funker fint

IKKE bruk angrep hvor du må hoppe, ettersom han er ganske umulig ta da. Hold deg på bakken og blokk/dash unna komboene hans. Når han er ferdig med en kombo har han et øyeblikk hvor han står stille, dette er nå du må ta noen kombos på han. Etter det tilbake til blokking/dashing vekk fra komboene hans og slå han når han er ferdig. Lykke til:)

Endret av Oxidia
Lenke til kommentar

når du klarer spillet får du starte med alle våpen fra begynnelsen av på samme vanskelighetsgrad.. dvs om du klarer spillet på acolyte, begynner du med alle våpnene om du starter ny game på acolyte. Første gang du spiller er det derfor kun achievement for dragon sword som man kan få, ettersom man ikke får tak i de andre våpnene før senere.. :)

Endret av Oxidia
Lenke til kommentar

Jepp mange gjennomganger, har 980 g nå og har spilt igjenom 6 ganger, har 4 gjennomganger igjen og det begynner å bli litt kjedelig samme steder hver gang. Men er så fan av spillet at 1000 g skal oppnås innen sommern allefall, fikk just metal gear soild 4 nå å:S må vel starte der.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Nå gjir eg snart opp.

Er komt til lvl 13 i begynnelsen. kan jo ikkje skru av fpr eg har ikkje fått savet etter bossen is sist bane -.-

så eg må altså spille resten av livet.

de to rommene med de elektriske fiendene er umulige.

har to healing potions og det er det.

bruker opp begge på det første rommet.

så andre rommet blir da umuligt.

bare til og gji opp?

Lenke til kommentar

Har ikke kommet så langt engang.. Står fast på et sted på bane 3, nede i kloakken. En vei går til venstre hvor man kommer HIT og andre veien (høyre) går til ennå fler vegger man må hoppe på, samt en stang i taket helt til man kommer til et hjørne.. Er det samme ulla der også?? Hoppe fra vegg1 - vegg2 i hjørnet? Får det rett og slett ikke til... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...