Gå til innhold

Klarer denne PC-en Age of Conan på high?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se i signaturen min, kjører alt på high, 1680x1050, 8xqmsaa, bloom i 30-50 fps. Overstiger 100 i instance.

 

Edit: Tror anbefalt for det skjermkortet er 600w. Det sluker strøm under load, kjørte en mist 1000w (kosta rundt tusenlappen)

Endret av DHM
Lenke til kommentar
OK. Så alt kommer til å gå bra uansett om jeg bare har 3,2 GB RAM? Men hvor mye FPS (MINST) kommer det til å ligge opp på low,medium og high tror du?

 

Du vil faktisk oppleve at et 32bit operativsystem bare vil få tilgang til 2,7-2,8GB RAM. Dette fordi du har 1GB ram på skjermkortet.

Når det gjelder mulige adresserbart minne, så må man legge sammen all ram.

 

Altså med 512MB GFX ram og 4GB DDR2 på HK i 32bit opsys: ca 3.2 GB kan bli addressert av DDR2 ram.

 

Med 1024MB GFX ram og 4GB DDR2 på HK i 32bit opsys: ca 2,8 GB kan bli addressert av DDR2 ram.

 

Men skal du ha vista, så kjører du på med 64bit versjonen.

Lenke til kommentar
OK. Nå vet jeg at Komplett Gamer-Conan Edition kan bruke 64 BIT vista OS :D Men må også Windows XP Pro bruke 64 BIT for å gjøre på 4 GB RAM?

 

Alle Pcer du ser på komplett.no og hvor som helst kan kjøre 64 bits, PCer som du kan kjøpe per dags dato.

 

Og ja, må ha 64bits for å kjøre 4GB fullt ut, vista og XP, begge deler.

 

Hva er ditt neste spørsmål? Ja, home edition vista kjører 32bit og kan ikke kjøre 4GB ram.

Gjelder også XP.

Lenke til kommentar

Q6600 @ 3,2 GHz

8800GTS 512 MB @ 720/2000/1900

2 GB RAM 1066MHz

 

Kjører på 1920x1200 med alt på high, bloom av og ingen AA. Har 50+ FPS. Får lav FPS noen ganger men det går ikke under 30.

 

Du bør ha større strømforsyning. Jeg har en 650w og den holder akkurat etter jeg overklokket. 550w vil sannsynligvis holde, men det blir akkurat. Du bør iallefall ikke klokke særlig mye.

Ekstra lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail .

 

 

 

 

Nei, må nok skuffe deg der.. du har et alt for dårligt lydkort. dette vil vere et falskehals, du antagelivis bare kunne ta spillet på low med veldig lav fps..

Tull.

Lenke til kommentar

Så blir dette bedre?

 

Kabinett: Antec Nine Hundred sort miditower, Vindu i sidepanelet (Uten Stømforsyning).

 

Strømforsyninger: Corsair Powersupply 650W Black, ATX/EPS, 120mm Fan, 8xSATA, SLI.

 

Hovedkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16.

 

Prossesor: Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan.

 

RAM DDR2 minne: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's.

 

Multikortleser/Diskettstasjon: USB2 multikortleser 3.5" sort for CF I/II,SM,MMC/SD/microSD,MS,xD (bulk).

 

Harddisk: Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM.

 

Opptisk leserbrenner: Samsung DVD-brenner SH-S203 SATA Black OEM.

 

Skjermkort: XFX GeForce 9800GX2 640M 1GB XT PCI-E PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDCP/HDMI, 640MHz.

 

Ekstra lydkort: Creative SB X-Fi XtremeGamer ,PCI, Retail.

 

OS: Microsoft Windows Vista Home Premium OEM,SP1 64 BIT.

 

Men hva er den største Service Packen til Vista til nå?

 

Hvor mye FPS tror dere det blir på high på denne?

Endret av fantomena
Lenke til kommentar
Følger nok med sånne overganger, hadde det i hvertfall på 3870x2 kortet.

 

Tro meg, det er ikke sikkert. Har montert et gx2 kort til en kamerat og da var det bare med 4-pin molex til 6-pin gfx-kontakt. Helt forbanna bak mål.

Jeg ringte xfx og spurte hva de hadde tenkt på her, og forklaring var at de hadde outsourcet all logikken i bedriften til en vernet bedrift som det bare jobbet sterkt mentalt handikappede og komapasienter i.

Lenke til kommentar
OK,da vet jeg vertfall at DENNE PC-en kan kjøre Windows Vista Home Premium med 64 BIT :D

 

Men går det an om jeg kjøper DENNE Windows Vista Home Premium 64 BIT og installerer den på den Komplett-Gamer-Conan Edition?

 

Spurte ikke du om dette før i denne tråden eller en annen? Er jo ikke vits i å gjenta samme spørsmål når du har fått svar. Men svaret er ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...