Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slår seg av etter 10 sek

Anbefalte innlegg

Hei

Idag koblet jeg opp den nye maskinen min. Alt så fint ut til å starte med, men så etter 10-20 sekunder slo den seg av.

Jeg kommer meg inn i bios og videre i oppstarten, men den slår seg alltid av etter en stund. Det som kommer opp i starten er at den går gjennom komponentene og tester om alt funker. Står ingen errors til den kommer til floppy disk(noe man strengt tatt ikke behøver). Burde da ikke være dette som skaper dette problemet.

Får heller ikke sett om det står noe riv ruskende galt i bios før den skrur seg av. Noen som har hatt ett lignende problem eller som vet hvilken komponent som kan forårsake disse problemene?

Specs:

Psu: Corsair HX1000

CPU: e8400

Hardisker: 2 Samsung 500gb og en 320 gb maxtor

GPU: 2 8800 gt 3dclub SLI

Hovedkort: nforce 780i EVGA

Dvd brenner

RAM: OCZ 4gb gold edition

Skjerm: 30 dell

Lydkort: M-audio audiophile 24xx noe

Nettverkskort: Et billig som brukes fordi at det ikke krever noen drivere for at jeg skal komme på nett.

Takk for hjelpen på forhånd

Endret av Jonsa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har da prøvd og koble til floppy disk, fjerne en ram brikke, ta ut det ene skjermkortet og fjerne 2 hardisker.

Har en teori med hvorfor den slår seg av, første gang jeg skrur den på så tar det over 1 minutt før den skrur seg av. Hvis jeg starter den opp noen ganger etter hverandre så minker denne tiden. Kan det være noe med at CPU ikke får god nok kjøling eller at det er noe galt med temp sensorene på hovedkortet? Har ogå en 16 segment display på hovedkortet hvor verdien tiger hyppig ved oppstar

Eksempel på dette er at det først står C1, C2, C3, 25, 26, 35.70, 75, 7F (ikke helt eksakt, men noe i den duren). Har da enda ikke funnet ut hva dette segmentet er til, men kan det være en tempraturmåler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...