Gå til innhold

Er dette skjermkortet ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et MSI 7900 GT Silent skjermkort som i den siste tiden har oppført seg merkelig. Det begynte med at Windows sa det var en feil med driverene til kortet, noe som endte med at skjermen blinket aldri så mange ganger. Så fikk jeg blåskjerm, og noen av bokstavene i oppstarten(informasjon fra bios) ble forandret og fikk andre farger.. Men, den kan fremdeles vise bildet helt normalt i Windows. Skjer av og til at det er piksler som ikke er "rette" også...

Noen anbefalinger, synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
du har en grafikk prosessor som aldri skulle vert utstyrt med en passiv kjøler.

du kan prøve å få en vifte til å blåse mot skjermkortet så det ikke blir så utrolig varmt. men mest sansynlig er GPU'en på kortet ødelagt pga varme.

Akkuratt.. Men, butikken det er kjøpt i er nedlagt(Flexi-data, i Bergen), så jeg kan liksom ikke reklamere på det heller... Eller?

Hvis jeg ikke får det til, så må jeg ha et nytt.. Forslag til det(silent selvsagt)?

Lenke til kommentar

om du skal ha noe som tåler å vere passiv kjølt må du gå for 8600gt eller hd3650 . det finnes passivkjølte hd3850, men vet ikke om jeg ville satsa på at det funka noe serlig lenger en det du har hatt nå.

men se om det funker med en vifte.

du kan også prøve å kontakte MSI og høre hva du kan gjøre i en eventuel rekamasjon.

koss liker at man ikke tar reprasjoner via butikken man kjøpte det i.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du tar feil kjeLL// (kan være jeg som tar feil og)

Har samme kort(modell that is ;)) og akkurat samme problem. Det som høyst sannsynlige har skjedd er at spenningsregulatorene i skjermkortet har røke, og kortet får derfor ikke den spenningen den skal ha (dette er en svakhet med 7900GT modellen).

Har du opplevd at kortet har problemer med å loade texture i spill eller rett og slett slete i applikasjoner som krever mye av skjermkortet?

EDIT: vil bare legge til det at mitt skjermkort hadde en GPU temperatur på under 50*C mens mine symptomer oppstod.

Endret av Rakash
Lenke til kommentar

Det må jeg si meg enig i. Personlig hadde jeg en temperatur på GPUen på rundt 60*c+ før jeg bytta kjøler og tok i bruk kvalitetskjølepasta. Da sank temperaturen mye!

Tørr ikke tenke på hvordan kortet mitt hadde vært med en passiv stock kjøler :S

Tilbake til trådens egentlige tema: jeg ville ha pusha MSI litt på dette siden det er en feil med kortet som ikke du kan stå til ansvar for. Jeg leser også at kortet har 3 års garanti fra produsent. Kontakt MSI igjen og forklar at problemet ditt med stor sikkerhet er en produktfeil, og du vil derfor returnere kortet til dem.

Hvis du er ute etter et kort med passiv kjøler, er det jo alltids mulig å kjøpe et kort og en passiv kjøler ved siden av ;)

Håper du finner en løsning :)

Lenke til kommentar

Har nå prøvd å kontakte det jeg trodde var eneste leverandør fleix-data i Bergen hadde, nemelig Norek. De bekjente at de hadde ansvaret for kundene, men kunne ikke finne noen ordre av det skjermkortet mitt.. Så kommer ingen vei der. Noen som vet hvilke andre leverandører de kan ha hatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...