Gå til innhold

Test: Sony Ericsson G900

Anbefalte innlegg

Har nå brukt G900 i 3 uker, og er strålende fornøyd. Finner stadig ut smarte løsninger og snarveier. Noe av det beste med denne er det tynne og hendige formatet, med tanke på alle funksjonene den har.

"Anbefalt av Amobil" må henge utrolig høyt

Snuser selv litt på G900 og har lest litt på nettet at siste Firmware / oppdatering av telefonen faktisk gjør den langt mer responsiv I menysystemet og at ting rent generelt går kjappere.

Er det mulig å bekrefte dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, har glemt å gi tilbakemelding ser jeg.

Telefonen er oppdatert og brukt litt. Den virker absloutt raskere og mer responsiv enn tidligere. Kan det være ren illusjon? Tja? Nei, tror ikke det. Eller kanskje telefonen fikk rensket opp litt, og fungerer raskere?

Nei, jeg tror faktsik det kan ha fungert litt.

Lenke til kommentar
Snuser selv litt på G900 og har lest litt på nettet at siste Firmware / oppdatering av telefonen faktisk gjør den langt mer responsiv I menysystemet og at ting rent generelt går kjappere.

Er det mulig å bekrefte dette?

Har nå prøvd den nye oppdateringen og kan bekrefte at telefonen er mer responsiv og virker endel kjappere. Merker stor forskjell særlig på å lukke programmer/menyer.

Måtte kjøre en rekalibrering av berøringsskjermen etter oppdateringen. Dette gjøres med oppsettveiviseren.

Lenke til kommentar

har hatt tellefonene i 1 månad nå, men har et problem med at den slår seg av i tisd og utid, veldig irriterende etter som eg bruker den som vekkerklokke. korleis oppdaterer eg den? tenkte å prøve de eller så blir de ny tlf.

Er heller ikkje fornøgd med bateri levetiden, må lade den annenhver dag ved lite bruk.

og når eg har den på lading er den ubrukelig i ca 1 time.

Lenke til kommentar
har hatt tellefonene i 1 månad nå, men har et problem med at den slår seg av i tisd og utid, veldig irriterende etter som eg bruker den som vekkerklokke. korleis oppdaterer eg den? tenkte å prøve de eller så blir de ny tlf.

Er heller ikkje fornøgd med bateri levetiden, må lade den annenhver dag ved lite bruk.

Jeg har ikke opplevd noe problemer, og batteriet varer fort tre-fire dager med moderat bruk. Firmwareoppdatering er sterkt anbefalt, siden den blir kriminelt mer responsiv, så nå er den akkurat som jeg håpet den ville være :) Oppdateringssoftware får du lasta ned på http://www.sonyericsson.com/cws/support/so...cc=gb&lc=en

Installer den og følg instruksjonene så burde du snart få en "ny" telefon.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke opplevd noe problemer, og batteriet varer fort tre-fire dager med moderat bruk. Firmwareoppdatering er sterkt anbefalt, siden den blir kriminelt mer responsiv, så nå er den akkurat som jeg håpet den ville være :) Oppdateringssoftware får du lasta ned på http://www.sonyericsson.com/cws/support/so...cc=gb&lc=en

Installer den og følg instruksjonene så burde du snart få en "ny" telefon.

Takk.

Ladet Telefonen i natt, ca 10 timer. nå ligger den på 48% å de med lite bruk.(restartet seg et par ganger, elles en samtale på 5min å 3 sms)

skal oppdatere firmvare og prøve videre, dersom dette ikkje lykkes blir de vel å bytte den i en annen eller samme tlf.

Er vel enklere å få bytta en tlf uten sperre?

Lenke til kommentar

Jeg har hatt problemer med å lade telefonen via USB. Anbefaller derfor å lade med vanlig vegglader.

En annen ting jeg må nevne til dere som har telefonen: vær så snill å bytt tema (altså grafisk-utseende) på telefonen. Det standard greiene som følger med er grusom stygg. Telefonen får ett utrolig mye penere visuelt utseendet da.

Lenke til kommentar

Jeg liker så og si alt med telefonen.

Det er mange pluss med telefonen. Det beste er nok det at den både har tastatur og trykk-skjerm. En super ting!

En stor minus er at den ikke har blitz, men kamera lys. Det förer til at du ikke kan ta bilder i mörke rom. Telefonen kan også slite litt når jeg skal sende mms av en eller annen grunn. Men det er småprik.

Ellers, så ser jeg få svakehter nå. Trives veldig godt med telefonen og ville ikke valgt noe annet!

Lenke til kommentar
Er det ingen andre som har problemer med at mobilen avmagnetiserer VISA kortet? Har ødelagt 5kort siden jeg kjøpte denne telefonen...

Hahahaha, mitt også :D LOL! Jeg bruker det ikke ofte, men faen det ødela nattburgern min på Shell :(

Lenke til kommentar
Er det ingen andre som har problemer med at mobilen avmagnetiserer VISA kortet? Har ødelagt 5kort siden jeg kjøpte denne telefonen...

Seriøst?

Må nesten sjekke hvor mye mob stråler da...

Aha. Dette forklarer jo hvorfor min bedre halvdel har problemer med sine kort, og jeg aldri har det. Hun har forøvrig ikke denne modellen, men hun oppbevarer telefonen sammen med visakortet.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med dette med tidligere modeller. (Har en svært lei vane av å legge kortene i samme lomme som mobilen)

Wifi er det eneste nye av "stråle-funksjoner" denne mobilen sender ut. Eller kan det være høytaler funskjon? Høytaler er vel bla. en slags magnet? Hmm?

Lenke til kommentar

Det er sjeldent at en mobil tar knekken på kort, men det er jo mulig.

Om det kommer pga høytalerne, mobilstråling eller Wifi stråling det vet jeg ikke men det er jo tydelig at man være påpasselig med hvor man oppbevarer mobilen nå.

Sar verdiene på denne telefonen er forresten 1.47W /kg (10g), dårlig av sony at man ikke finner dette på de offisielle sidene til dem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • Opprett ny...