monzilla Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Driver med en diskusjon på et annet forum, skal prøve å gjengi saken kort og presist. En fotballklubb og en supporterklubb tilbyr sesongkort. Fotballklubben tilbyr sesongkortet til alle og enhver, supporterklubben til sine medlemmer. Om noen hadde solgt (leid) vekk plassen sin i en kamp til svartebørspris, hvilke sanksjonsmuligheter har da supporterklubben og fotballklubben? Kan supporterklubben og fotballklubben bare frata vedkommende sin sesongbillett uten noen som helst kompensasjon? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hva er forskjellen mellom å leie ut til en supporter for en penge og låne bort til venner? Klubben burde være glad for sine supportere uansett. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg var mer ute etter lovligheten i å frata de som selger til svartebørspris sesonkortet deres Altså, hvis jeg hadde kjøpt sesongkortet for 120 kroner, det er 12 kamper dvs 10 kr pr kamp. Så hadde jeg solgt en kamp til deg for 50 kroner. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Videresalg av billetter er da ikke ulovlig i Norge? Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Videresalg av billetter er da ikke ulovlig i Norge? Svartebørsloven omhandler videresalg når pris er høyere enn det som er påført, evt. høyere enn den første gang ble solgt for. Kjøper kan iht. § 2 kreve tilbakebetalt det som overstiger opprinnelig/første pris. Det som også kan være aktuelt her er om det ved kjøp er avtalt begrensninger knyttet til billetten, f.eks. om den kun er til personlig bruk, ikke kan videreselges osv. Dette bør i så fall stå på billetten, eller fremgå på annen måte. Fotballklubben/NFF eier rettighetene til arrangementet og kan sette regler for dette, og også innføre sanksjoner. Supporterklubben har neppe noen myndighet i forhold til dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå