ericwiks Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 MSI er klare med alt fra små maskiner til spillmaskiner – alle med AMDs Puma. Les mer Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 får nesten håpe for amd sin del at maskinene blir popelære.. håper de snart blir konkeransedyktige mht ytelse mot intel igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 R780G-brikkesettet virker svært interessant og faktisk ganske kraftig. Jeg tror brikkesettet vil gi disse maskinene mye god omtale. Toppmodellen av prosessoren regner jeg med blir konkurransedyktig på CPU-ytelser med Core 2 Duo T7500 (som har 200 MHz lavere klokkefrekvens) og Core 2 Duo T8100 (som har 300 MHz lavere klokkefrekvens). Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja jeg tror dette kan bli gode maskiner. Selv om de ikke skulle være de vasseste på CPU fronten, er grafikkløsningene og brikkesettene ikke dumme. Vi får se hva som kommer da. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Blir ikke dumt dette, med grafikkløsning med snert i og 2*1mb L2 cache som forhåpentligvis ikke har samme latency som brisbane, men heller winsdor. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Dette ser ut som en mer gjennomført løsning for bærbare fra AMD. Da Turion og Turion X2 (etter hvert) kom var de ikke dårlige, men de manglet et platform, og de bærbare løsningene kunne variere fra veldig gode til dårlige. For folk flest var det med andre ord ikke lett. Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Må vi vente helt til høsten før vi ser bærbare med Puma? Trodde AMD allerede hadde lansert brikkesett og CPU. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Akkurat dette har jeg håpet på at skulle skje en god stund nå! Dette kan ofte virke som AMDs eneste (umiddelbare) mulighet til å tjene penger og overleve. Lenke til kommentar
wiak Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Må vi vente helt til høsten før vi ser bærbare med Puma? Trodde AMD allerede hadde lansert brikkesett og CPU. Puma ble lansert på computex 2008, så, kommer vel i butikkene i juli Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Må vi vente helt til høsten før vi ser bærbare med Puma? Trodde AMD allerede hadde lansert brikkesett og CPU. Puma ble lansert på computex 2008, så, kommer vel i butikkene i juli Da syns jeg det er rart det står i artiklen at MSI ikke leverer disse før til høsten Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 vi er 15 dager over halvåret nå. er ikke lenge til høsten.. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 vi er 15 dager over halvåret nå. er ikke lenge til høsten.. Du mener vel 15 dager til vi runder halvåret? Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Så dette skal kunne kjempe mot Centrino 2 og T8100? Lenke til kommentar
ericwiks Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Hvis vi tar en titt på Wikipedia(hehe), ser vi at høsten begynner 7.august og varer frem til 16.november. At det hvertfall tar halvannen måned før vi ser MSI Puma i butikkene virker vel ikke helt usannsynlig. Og er helt enig, kjeLL//. Håper virkelig AMD får i gang maskineriet snart. Dessverre virker det som AMD fortsatt har et stykke igjen opp til Intel. Tom's Hardware har skrevet litt om Puma vs. Dual Core, og forteller at Puma ikke når helt opp. Endret 15. juni 2008 av ericwiks Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke ut som om Puma blir den eneste plattformen framover. En slik cpu sammen med et skikkelig batteri på en 13" hadde jeg lett kjøpt. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 O:M:A: Her kommer det gode nyheter på løpende bånd! Intel, AMD, VIA og ARM i ringen, og for en spennende kamp det potensielt kan bli! Nå står vel dog ARM i en særstilling pga. arkitektur, åpenbart. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nåja, ARM er ikke x86 og har en "toppmodell" på 0,25w. Så 8 watt blir nok mer en atom konkurent, mtp tdp så er det viktig å vite at amd cpuen har integrert nb og minne kontroller, mens intel "jukser" litt med at de har en egen nb og minnekontroller utenfor cpuen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke ut som om Puma blir den eneste plattformen framover. Det virker som AMDs neste generasjon Geode. 8 watt er trolig mer effektivt enn Intels Atom på grunn av at Atom er beheftet med et strømsluk av et brikkesett. Brikkesettet til Intel Atom (uten prosessoren) utvikler trolig mer enn 8 watt. Lenke til kommentar
Kirchhoff Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Ser ikke ut som om Puma blir den eneste plattformen framover. Det virker som AMDs neste generasjon Geode. 8 watt er trolig mer effektivt enn Intels Atom på grunn av at Atom er beheftet med et strømsluk av et brikkesett. Brikkesettet til Intel Atom (uten prosessoren) utvikler trolig mer enn 8 watt. Ja, er ikke brikkesettet til atom produsert med 130nm teknikk og utviklet i 2005 elns? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Nå må jo ikke bussen kjøre på bensin, må den vel? Jeg husker ikke i farta hvilket brikkesett det var men jeg har et bilde av et hovedkort med Atom-prosessor: Gjett hvor prosessoren sitter! Prosessoren er under kjøleribba til høyre. Det er nordbroa som har vifte på seg og til venstre ser vi sørbroa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå