Gå til innhold

Routeren mister internettilgang!

Anbefalte innlegg

Har en trådløs router av type Linksys WRT54G v2 som er 4 år gammel. Jeg har 3 maskiner som er koblet til internett gjennom denne trådløst. Har hatt problemer, så jeg kontaktet brukerhjelpen til Linksys. Da fikk jeg et oppsett som jeg har lagret på maskinen. Problemet er at jeg stadig mister tilgangen til internett på alle maskinene. Da må jeg gå inn på setup i routeren og bruke den konfigurasjonen som jeg har lagret. Da funker alt fint igjen. Helt til det skjer på nytt. Noen tanker om hva som gjør dette? Jeg har en mistanke om at det skjer når flere maskiner er i bruk samtidig. Tror ikke det har skjedd når jeg bare har brukt den ene.

Innspill tas i mot med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eksakt samme ruter, eksakt samme problem.

Løsning: Ikke laste ned med torrents.

Er et kjent problem med akuratt denne ruteren. Torrentene surrer rundt i rutertabellen og setter den i en evig loop, som til slutt blir overbelastet og nettet detter ut.

Løsning 2: Laste ned en cusomt made firmware til ruteren.

Du kan lese alt om det her..

http://utorrent.com/faq.php#Special_note_f...G_GL_GS_routers

Lenke til kommentar
Eksakt samme ruter, eksakt samme problem.

Løsning: Ikke laste ned med torrents.

Er et kjent problem med akuratt denne ruteren. Torrentene surrer rundt i rutertabellen og setter den i en evig loop, som til slutt blir overbelastet og nettet detter ut.

Løsning 2: Laste ned en cusomt made firmware til ruteren.

Du kan lese alt om det her..

http://utorrent.com/faq.php#Special_note_f...G_GL_GS_routers

Ok!

Men feks i går datt den ut.. Og da lastet jeg ikke ned noen torrenter hvertfall.

Løsning 3: Den begynner kanskje å bli så gammel at jeg burde bytte den ut? :)

Lenke til kommentar
prøv løsning 2 før du kaster den. Det har fungert ypperlig for meg. Har kjørt stabilt i mange uker uten at jeg har mistet internett.

Vil gjerne prøve den løsningen. Er bare redd for at jeg roter til routeren slik at jeg blir uten nett. Det blir verre :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...