Bloodax Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg står mellom tre stk, eller er av BenQ: BenQ T261W: denne ser fin ut, er 26" til rimelig pris, men har samme oppløsning som en 24" BenQ G2400W: denne har jeg sett mest på og den får mye skryt BenQ V2400W: har ikke sett mye på denne men ligner mye på BenQ G2400W, koster litt mer. Jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge, men jeg liker 26" tommeren godt. Jeg vil ha en stor skjerm .. Håper på svar da Lenke til kommentar
Vusp Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg står mellom tre stk, eller er av BenQ: BenQ T261W: denne ser fin ut, er 26" til rimelig pris, men har samme oppløsning som en 24" BenQ G2400W: denne har jeg sett mest på og den får mye skryt BenQ V2400W: har ikke sett mye på denne men ligner mye på BenQ G2400W, koster litt mer. Jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge, men jeg liker 26" tommeren godt. Jeg vil ha en stor skjerm .. Håper på svar da jeg synes at 24 tommer er stort nok. men hva skal du bruke den til? Lenke til kommentar
TelemarkSkier Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Hei! Det er litt vanskelig å gi et godt råd når man ikke vet hva skjermen skal brukes til, men kan si litt generelt. Som du nevner, så er det samme oppløsning på 24" og 26", noe som gir like stor arbeidsflate. Hvis man skal bruke skjermen til jobb og skole som innebærer mest skrift, er det noen som setter pris på at den fysiske størrelsen er større, slik at skriften ikke er like liten. Hvis du holder på med bilderedigering, da ville jeg heller brukt pengene på en god 24". BenQ T261W koster 3900kr, mens G2400W ligger på 2800kr. Dette gjør at budsjettet virker litt uklart for meg, men ville heller gått for en 24" med bedre bilde som ligger i en prisklasse mellom disse skjermene. Jeg anbefalte nettopp LG L246WH-BN og Asus MK241H i en annen tråd, nettopp fordi jeg har lest at disse har flotte farger og god kvalitet. Jeg hadde nok gått for Asus MK241H hvis jeg skulle kjøpt ny skjerm i dag, men jeg venter fortsatt på at 30" skal ned i pris Endret 14. juni 2008 av TelemarkSkier Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Jeg står mellom tre stk, eller er av BenQ: BenQ T261W: denne ser fin ut, er 26" til rimelig pris, men har samme oppløsning som en 24" BenQ G2400W: denne har jeg sett mest på og den får mye skryt BenQ V2400W: har ikke sett mye på denne men ligner mye på BenQ G2400W, koster litt mer. Jeg vet ikke helt hvilken jeg skal velge, men jeg liker 26" tommeren godt. Jeg vil ha en stor skjerm .. Håper på svar da jeg synes at 24 tommer er stort nok. men hva skal du bruke den til? Hardcore gaming Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Hei! Det er litt vanskelig å gi et godt råd når man ikke vet hva skjermen skal brukes til, men kan si litt generelt. Som du nevner, så er det samme oppløsning på 24" og 26", noe som gir like stor arbeidsflate. Hvis man skal bruke skjermen til jobb og skole som innebærer mest skrift, er det noen som setter pris på at den fysiske størrelsen er større, slik at skriften ikke er like liten. Hvis du holder på med bilderedigering, da ville jeg heller brukt pengene på en god 24". BenQ T261W koster 3900kr, mens G2400W ligger på 2800kr. Dette gjør at budsjettet virker litt uklart for meg, men ville heller gått for en 24" med bedre bilde som ligger i en prisklasse mellom disse skjermene. Jeg anbefalte nettopp LG L246WH-BN og Asus MK241H i en annen tråd, nettopp fordi jeg har lest at disse har flotte farger og god kvalitet. Jeg hadde nok gått for Asus MK241H hvis jeg skulle kjøpt ny skjerm i dag, men jeg venter fortsatt på at 30" skal ned i pris Takk for godt svar!...jeg skal bruke disse skjermene til spilling som sagt. Jeg krever god bilde kvalitet, og HDMI. Jeg ønsker helst full hd. Jeg kunne tenkt meg en 26"..og jeg venter også på at 30" blir billigere. Lenke til kommentar
Bloodax Skrevet 22. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2008 Dette. er min handlevogn. Har lagd på de skjermene som jeg liker, og det er sikkert mange flere som sikkert bedre. Men klarer ikke å bestemme meg, som sagt skal jeg bruke skjermen til spilling, jeg har et krav på at det er HDMI tilkobling(har allerede kjøpt kabel) og at det er full HD. Jeg liker fortsatt 26" fordi den ser lekker ut og er stor, mens Asusen har flere funksjoner, lik oppløsning og er billigere. Noen som har noe å komme med? I signaturen kan dere se hva slags gear jeg har h visa det skulle være noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå