lilminime Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hei, Jeg ønsker å få en løsning på et problem jeg har støtt på. Jeg har følgende problemstilling; Jeg har en form med, la oss si, 7 <input>-elementer. Brukeren som skal fylle inn disse feltene får beskjed om at "Hvis du lar noen felt stå tomme, vil ikke disse bli endret i databasen". En bruker kan f.eks endre feltene "navn" og / eller "adresse", mens en annen vil kanskje endre feltet "brukernavn", og ikke noen andre. Hvordan kan jeg best mulig løse dette problemet? Når brukeren trykker submit, sendes skal alt inn i en UPDATE-spørring mot mysql-databasen. Var ganske vanskelig å google etter gode svar på emnet. Tusen takk Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 det går vel ann med if(!isset($streng)){ echo "Denne er ikke satt"; } if(empty($streng)){ echo "Denne er ikke satt"; } Jeg har ikke prøvd empty, men tror den også funker slik Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 isset() har vel strengt tatt et annet bruksområde, men empty() vil nok fungere. Problemet er bare at jeg ikke vil ha en million if-else setninger. kan ikke kjøre 10x if-else med det tankegangen hvis jeg har 10 input-felt. Takk for svar tough. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) <?php $fields = array ( 'username', 'password', 'email' ); foreach ( $fields as $field ) if ( !empty ( $_POST[$field] ) ) mysql_query ( 'UPDATE my_table SET ' . $field . ' = \'' . $_POST[$field] . '\'' ); ?> Endret 13. juni 2008 av Jonas Lenke til kommentar
lilminime Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Takk :-D Det var akkurat det jeg var ute etter :-D Foreach var nøkkelen her altså. Takk igjen <3 Lenke til kommentar
Peter Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Hvorfor ikke kjøre foreach på selve $_POST? foreach($_POST as $key => $value) { if(empty($value)) echo $key.' is empty!'; } Ok, jeg leste ikke problemstillingen skikkelig. Trodde man bare skulle sjekke at alle feltene ikke var tomme. Endret 14. juni 2008 av Peter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå