Footy Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg bor ikke selv i nærheten av Froland, men får jo med meg hva som står i media. Dette er jo ganske store saker for lille Norge. Så om man har lyst å gjøre sin del å sloss mot brannen, går det ann å melde seg frivillig? Altså tar de imot mennesker som gjør det? I så fall, hvordan jobber ville de få delegert? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Kontakte brannvesnet og høre om du kan gjøre noe? Sannsynligvis får du nok ikke gjøre noe, ihvertfall ikke noe i nærheten av brannen, slukkingarbeid, osv. Er en grunn til at dem er utdannet til det Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Bønder er med frivillig pga de har traktor , vann osv. Har man ingenting som kan hjelpe trur jeg ikke man får noen oppdrag? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ser ut til at man kan gjøre noe ihvertfall http://www.dagsavisen.no/innenriks/article354234.ece Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Tenk om hele Norge brenner ned da Norge, på tide dere bringer inn assistanse iform av forsvarets transports fly. Om ikke, så har USA sikkert noen de kan låne bort. Endret 13. juni 2008 av Slettet-1ZSK0pUMX2 Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 forsvares transportfly er satt på bakken, skal få nye. Norge ber allerede EU om hjelp nå. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Mayday Mayday Mayday. This is Norway, Norway, Norway. We need assistance! We Need Assistance! We Don’t Need No Water, Let the Motherfuckers BURN. Edit: Enn vis man har tatt et IMO 60 eller IMO 80 kurs? Endret 13. juni 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Footy Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg tok å ringe brannvesenet der nede jeg, for å finne ut... De fortalt meg at de ikke vil ta innfrivillige i det hele tatt når brannen er i en så kritisk fase som den er. De har en lang liste over frivillige. det de eventuelt kommer til å hjelpe til med er etterslukkning... Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Bare vent. Så fort brannen nærmer seg Oslo og stortinget så vil de nok leie inn hjelp fra halve kloden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Jeg kan lukte røyken her i Kristiansand. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Ja, det lukter langt ute i Randesund.... Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Folk ringer brannvesenet i Danmark Lenke til kommentar
MrUrge Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Sykt, er det ikke den største norske skogbrannen noensinne ? Lenke til kommentar
The Norwegian Pikie Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Joda, 30 000 mål som er brent opp. Det er syyykt mye! :o Latterlig at man lot det gå så langt. Hadde man sett alvoret med en gang og tatt brannen mens den var mindre kunne man klart det, nå er det vel helt ute av kontroll og mest opp til værgudene..!? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Det var en gnist fra en anleggsmaskin. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Vi skulle hatt et par brannslukingsfly spredd rundt om i Norge. Tre sånne fly, et brannslukningshelikopter og det vanlige mannskapet hadde slukket brannen på null komma niks! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Da jeg var i Hellas for et par år tilbake fikk jeg sett en Bombardier CL-415 på øvelse. Meget effektive saker skal jeg si deg. Endret 14. juni 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Problemet med denne brannen er jo at når de nesten hadde slukket den, og endelig fått litt folk der, blåste det opp og vinden snudde. Så dukket det opp nye branner, og sånn har det fortsatt. Er ille i Arendal, for når man har vinduet åpnet lukter det ikke bare ille, men det kommer også inn et par tonn med støv/andre ting som legger seg overalt. Lenke til kommentar
R@ge Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Kan forresten nevne at selv om du ville hjelpe så ville du fått beskjed av ledelsen på brannsted om å ha deg hjem.... Jeg har familie i Mykland faktisk, og selv om de er grunneiere med god kunnskap om terreng, kjærreveier osv. så ble de nektet å bistå. Skrev om litt om Bygdetullinger i brann. på sinna.no i går faktisk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå