Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Har ikke overklokket ennå, men tempraturene ser helt for jævelig ut

Anbefalte innlegg

Jeg sa akkurat at jeg HAR FESTET PÅ KJØLEREN IGJEN.

Mitt spørsmål var

Er disse tempraturene trygge?

Åssen slår jeg av den forferdelige alarmen i Core Center?

Hva sier alarmen? Jeg mener det må vel være en indikasjon på hva den uler om. Når det gjelder temperaturene så vet jeg ikke. Det er du som overklokker så da får du google litt for å finne ut av det...

Og ro deg ned! Det er ingen her som du kan forlange at skal hjelpe deg. :mad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg svarte bare skarpt pga at jeg ble henvendt til som helt på trynet :p

Alarmen sier ingenting. Programmet fungerer 100% allright som det skal, men alarmen uler i bakgrunnen og gjør det serdelig vanskelig å bruke programmet som tempraturmåler imens jeg f.eks. spiller :(

Lenke til kommentar

Skru av alarmen da.

Enten er det fan level treshold på en eller annen vifte eller temperatur treshold.

Du konfigurere det i core center (les manualen).

Edit:

Hvis jeg skal gjette er det CPU fan RPM "to low".

Sist jeg hadde MSI hk var core center default innstilt CPU fam RPM stilt til å

korrespondere med en boxed kjøler , ikke 120mm lav RPM vifte.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Enig med Malvado.

MSI's core center har alltid vært noe drit.

Eneste gangene jeg brukte det var for sammenlikning og kontroll og for å lagre en lavere stilt fan speed i corecell chippen.

Overklokk vha BIOS .

Du trenger ikke avinstallere det , bare fjerne shortcuten som ligger i windows/all users startup folder.

Lenke til kommentar

Bare for og si en ting så er alarmene der for og varsle deg om at tempen er for høy og at du kan ha skadet komponenter. Skaden kan allerede ha blitt gjort ettersom at du fjernet circu-pipe kjølerne osv.... Hvor lenge hadde du northbrige kjøler vekk fra HK? Og en annen ting, å slå av alarmene vil bare gjøre det værre for deg vis du ingnorerer varslene. Det du kan gjøre er og legge på ny kjølepasta og håpe det fikser problemet.

Lenke til kommentar
Den er nå stabil på 52 grader... Men som sagt - er det noen mulighet for å stresse ned denne chippen? Er den virkelig nødvendig? :p

Hohoho!! Herlig... Du er litt av et datafantom, du... :-)

Joda - omtrent halvpartene av chip'ene på et hovedkort er egentlig unødvendige. Man må ofte røske ut en god del av dem hvis man f.eks. skal installere ekstra disker eller andre ting som tar mye plass... hoho...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...