Garanti Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Lurer på hvor vanlig det er med feil i prosessorer, tenker da på på komponentnivå. En CPU består jo av mange transistorer satt i system, hvor vanlig er det at noen av disse transistorene er ødelagt? Når man kjøper nye minnebrikker hender det at de ikke har så mange MB som det blir oppgitt, f.eks 1009 MB vs. 1024; jeg går ut i fra at dette skyldes fysiske feil i minnet? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Feil i CPUer er meeeget uvanlig. Dvs. det er sikkert feil i produksjonen, men i så tilfelle er de veldig flinke med å teste dem før de selges. Det er med andre ord veldig liten sjanse for at du får en defekt CPU om du kjøper en ny fra butikk. CPUer har også ekstremt liten sjanse for å få feil over tid, gitt at den ikke mishandles eller overklokkes overmåte naturligvis. Anngående minne så er jeg rimelig sikker på at det du sier ikke stemmer. Jeg har aldri sett en minnebrikke som har "feil størrelse" (og jeg har behandlet hundrevis av forskjellige brikker gjennom årene). Jeg tror ikke det er mulig å disable ødelagte deler av en minnebrikke på samme måte som en harddisk gjør uansett. Enten fungerer den, ellers har den en feil som vil da påvirke hele brikken. Det stemmer sikert godt at 1,5% av brikker har feil dog (så hvis du har lest de tallene noe sted, så er det nok heller det de refererer til). Enten det, ellers så er det snakk om en forskjell i regnemåte på datastørrelser (1000 vs 1024 i en K), altså samme "problemet" som gjør at folk tror de har mistet plass på harddisken når windows viser størrelsen på disken på en annen regnemåte enn den produsenten bruker. -Stigma Endret 13. juni 2008 av Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå