Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Drikke alkohol når man ikke er utvokst?

Gjest Ikke utvokst

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke utvokst

Hei, er en gutt på 15 år som er langt i fra utvokst. I det siste har jeg drukket meg brisen/full hver helg de 6 siste ukene eller noe. Er dette veldig skadelig? Og hvis jeg kutter det ned til en gang i måneden, er det fortsatt dårlig for kroppen min siden jeg fortsatt vokser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, vær forsiktig. De vaner - gode eller dårlige - du bygger opp i din alder kan komme til å prege livet ditt senere. Om alkohol er skadelig er som så mye annet avhengig av mengden. Men du er nok i en sårbar alder og det å drikke seg full hver helg er ikke bra. Ofte blir man mer sårbar for å gå over i andre stoffer også samme som med røyking.

Jeg gir deg en link. Ikke sikker på den faglige bakgrunn hos svarer, men det kan nok være mye riktig i dette:

http://orakelet.info/8185

Får tilføye at i din alder vil du nok oppleve en del gruppepress. De som ikke respekterer et nei fra deg er ikke gode venner, men ofte kan man oppleve det motsatte også - å vinne respekt på den måten.

Endret av Fjellvaaken
Lenke til kommentar

Skal vel ikkje overdrive noke som helst, men så har eg aldri møtt eit offer for denne "stoppe å vokse pågrunn av alkohol" greia, så veldig farleg er det neppe, men alkohol er da ikkje bra å overdrive for noken som helst :)

Lenke til kommentar

Jeg hørte under en forelesning i anatomy and physiology i amerika (da jeg studerte der) at grunnen til at det er 21 år for drikking i amerika, er pga. mulig hemmelse av full utvikling av hjernen ol. Jeg har ikke lest dette noen andre steder, så er absolutt ikke sikkert det stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...