Gå til innhold

Skurring og lydproblemer

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt en god del problemer med realtek lyd driveren min i det siste, men fikk fikset det via denne guiden: https://www.diskusjon.no/lofiversion/index.php/t936015.html

Nå, som jeg trodde alt ville bli sus og dus har jeg derimot skurring. Hver gang jeg drar et vindu over skjermen eller trykker på musa får jeg skurring i ørene.

Jeg har et Asus P5N-D nForce-750i SL, Socket-775 hovedkort med en Realtek driver, versjon 5.10.0.5636.

Hadde ikke god til på meg til å skrive dette, men vær så snill å gjør deres beste for å hjelpe meg :)

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan komme av for høy analog forsterking.

Siden du snakker om pc-høytalere så kan de både justeres digitalt og analogt, hvis du har analogt på fullt og justerer volumet digitalt så vil du få noe støy når du skrur digitallyden ned, for pc-en vil alltid sende ut noen forstyrrelser nå du klikker osv.

Prøv å skru ned analogt (På høytalerene) og opp digitalt (på pcen).

Lenke til kommentar
Det kan komme av for høy analog forsterking.

Siden du snakker om pc-høytalere så kan de både justeres digitalt og analogt, hvis du har analogt på fullt og justerer volumet digitalt så vil du få noe støy når du skrur digitallyden ned, for pc-en vil alltid sende ut noen forstyrrelser nå du klikker osv.

Prøv å skru ned analogt (På høytalerene) og opp digitalt (på pcen).

BOB! JEG ELSKER DEG!

Etter kanskje 12 timer med drit, så viser det seg at alt var så bagatell messig at det nesten er litt tragisk. Ja, ja.

Tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...