Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny i moped/scooter! Trenger Tips og Råd!

Anbefalte innlegg

Hei...

PS!! er helt ny i moped/scooter verden=P har ikke noe peiling på moped/scooter

Jeg trenger litt hjelp her.... Jeg har kjøpt en scooter ved merke baotian tanco 49 08mod, hatt den fra 28/4-08, og etter 1 måndte fra den datoen, har følgene skjed på scootern: Knirking i back hjulet, for slappe bremser foran, og tror at kilometer greia har gått for mye, den har bare blitt kjørt fra hjemmet til jobben og skolen, den ligger på 803km....kan noen hjelpe meg på det?!?!?!føler meg litt lurt på kjøpet. :no: har jeg noe som heter kjøpsloven her?

Endret av Fantaelskern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bremsene foran skal egentlig ikke bli slappe så fort siden det er skivebremser, men hvis du har kjørt i regn kan de virke slappe av den grunn.

Bakbremsen regner jeg med der trommelbrems. Det er bare å stramme en mutter bak ved bremsen. Du skjønner hvor.

Kilometer"greia": Det siste tallet pleier å være 100m. Så om du leser 803 betyr det 80,3km :)

Ang. knirkinga bak, kan du prøve å smøre bevegelige ledd som den (å husker ikke hva den kalles). men den delen av ramma som bakhjulet sitter fast i. Det leddet der hvor den festes i ramma.

Eller så kan det være morkne foringer i demperen bak.

Lenke til kommentar

jeg er ganske sikker på at det er 803, jeg kan legge opp en bilde seinere. for jeg mener at det er 803

Bremsene foran skal egentlig ikke bli slappe så fort siden det er skivebremser, men hvis du har kjørt i regn kan de virke slappe av den grunn.

Bakbremsen regner jeg med der trommelbrems. Det er bare å stramme en mutter bak ved bremsen. Du skjønner hvor.

Kilometer"greia": Det siste tallet pleier å være 100m. Så om du leser 803 betyr det 80,3km :)

Ang. knirkinga bak, kan du prøve å smøre bevegelige ledd som den (å husker ikke hva den kalles). men den delen av ramma som bakhjulet sitter fast i. Det leddet der hvor den festes i ramma.

Eller så kan det være morkne foringer i demperen bak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...