Gå til innhold

BK: En sliten mann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette bildet likte jeg kjempegodt, som PMnormal sa; et tøft reportasjebilde. Jeg synes faktisk det er såpass bra at jeg ville ha kontaktet VG/Dagbladet, tror det hadde gjort seg godt i Magasinet til Dagbladet f.eks (som jeg synes holder en god kvalitet på bildene).

 

Et bilde sier mer enn 1000 ord, dette er definitivt et av de tilfellene :)

Lenke til kommentar
Jeg synes det er et tøft reportasjebilde. Man forventer ikke at slike bilder skal kommer fra Sandviken. Det ser mer ut som et bombe eller rakettangrep i et krigsherjet land.

Ja, det er tragisk at slikt skjer. Å vandre langs bryggen i Fredrikstad sentrum blir vel ikke så idyllisk i sommer.

---------

Dette bildet likte jeg kjempegodt, som PMnormal sa; et tøft reportasjebilde. Jeg synes faktisk det er såpass bra at jeg ville ha kontaktet VG/Dagbladet, tror det hadde gjort seg godt i Magasinet til Dagbladet f.eks (som jeg synes holder en god kvalitet på bildene).

 

Et bilde sier mer enn 1000 ord, dette er definitivt et av de tilfellene :)

Mine bilder vil du nok aldri se i noen avis. Det måtte i såfall være i "mitt sommerminne"-spalten. Jeg hadde ett piggtrådbilde i en lokalavis i fjor. Det var ett jeg sendte inn med tanke på om de ville kjøpe det fordi de hadde hatt fokus på sånt. De ville ikke det.. men trykte det allikevel sammen med noe fjas om at jeg hadde tipset dem og nesten lagd saken.

------------------

Bra bilde, med mye atmosfære og god stemning. Rett og slett flott!

Takk. :)

-------

 

Takk for kommentarene. Jeg setter selvfølgelig pris på at noen tar seg tid til å skrive noen ord om bilder man legger ut på nett. Jeg merker at jeg selv ikke lenger er så veldig flink til å legge igjen kommmentarer når jeg surfer andres bilder i bildekritikken her på akam, selv når jeg ser noe jeg liker hender det at jeg ikke kommenterer. Om andre allerede har kommentert det så har bildet liksom fått svar.. så da trenger man ikke kommentere noe. Spesielt ikke om man mener noe som andre har nevnt før.. for da blir det jo bare en sånn uønsket "enig.."-kommentar som blir liggende der til irritasjon for andre brukere.. tenker man kanskje mens man lukker tråden.

 

Dette er på en måte punktum for meg for denne gang. Jeg er rett og slett blitt så altfor lei av fotografering, bildebehandlig, "jakten" på det perfekte bildet og alt det andre som er rundt det. Jeg skal ikke pakke bort kameraet eller selge det.. jeg skal bare slå av datamaskinen, legge kameraet på hylla og gå ut å finne noe fint å se på.

Lenke til kommentar

Huff nei, jeg hater å gjøre slik. Det er unødvendig på et forum. Dessuten sitter jeg for ofte med NTBs ordbok og finleser andres manuskripter, skriver om og stryker tekst til den store gullmedaljen. Jeg synes ingen fortjener slik her inne.

 

Jeg ville slaktet PMnormals semantikk i fillebiter, hvis han leverte en tekst til meg. Slik er det bare. Mannen bak trenger ferie, og da kommer PMnormal inn som en motvekt mot den perfeksjonistisk orienterte originalen. Som aldri kunne skrevet "man", et ord PMnormal elsker å bruke. See?

Lenke til kommentar

Ble litt nysgjerrig nå, men det er kanskje ikke på sin plass å spørre, så det gjør jeg ikke. Men som sagt, etter å ha skrevet en liten haug med bøker, og nettopp jobbet med slike som liker å stryke store mengder tekst ... f... ta dem, så blir man ganske hardhudet. Synes i grunnen at slike ting ofte er ganske morsomme. Denne var det i alle fall.

Lenke til kommentar

Dette er et sånt bilde som passer til å ikke være sylskarpt, knallsterke farger osv. Uttrykket hans er jo priceless. Snora eller hva det er som slenger fra brystet hans forsterker bevegelsen fremover.

Den "klumpen" i venstre hjørnet er jeg ikke helt sikker på. Står litt mellom om den trekker for mye oppmerksomhet, eller om den bidrar til å skape mer dybde i bildet. Tror jeg heller mest mot det siste.

 

I like!

Lenke til kommentar

Et meget godt pressebilde. Objektet nederst til venstre i hjørnet kunne være en distraksjon, men gir i stedet bildet litt mer dybde. Linjene i veien hjelper også.

 

Ser ingen grunn for å ikke kjøre et slikt bilde som oppslagsbilde på forsiden av en riksavis. Om avisene begynner å bry seg mer om en naturkatastrofe i Norge enn om enkelte plan- og bygningsaker i utkantnorge, that is.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Takk til juliess og Aldra for kritikk. Den murkanten i det venstre hjørnet syns jeg selv er med på å gjøre bildet bedre.

 

(Syns jeg får beklage post 13 om noen syns jeg er litt *** der. Det er bare sånn at når man ser i oversikten at det er nye svar i tråden så blir man litt skuffa når postene handler om noe annet.)

Lenke til kommentar

Et veldig godt bilde dette. Eneste jeg har å pirke på er muren til venstre. Den ville jeg tatt bort på et vis.

 

Ellers syns jeg det er synd at du har blitt "metta" på foto og bildekritikk, men kan godt forstå det også. Jeg kjøpte meg kamera i fjor og gikk helt bananas med avtrekker'n. Når det nærmet seg jul, var jeg liksom fornøyd med å ta bilder, så alt fikk en pause, og interessen ble byttet ut med stereo for en stund. Nå er stereo'n på plass, jeg er fornøyd, og kamera er nå tatt frem igjen ;) Håper ikke du gir deg for godt med "hobbyen" din. Det er jo så mye interessant å ta bilder av, og du vet jo tydeligvis hva du driver med :)

Lenke til kommentar
Et veldig godt bilde dette. Eneste jeg har å pirke på er muren til venstre. Den ville jeg tatt bort på et vis.

 

Ellers syns jeg det er synd at du har blitt "metta" på foto og bildekritikk, men kan godt forstå det også. Jeg kjøpte meg kamera i fjor og gikk helt bananas med avtrekker'n. Når det nærmet seg jul, var jeg liksom fornøyd med å ta bilder, så alt fikk en pause, og interessen ble byttet ut med stereo for en stund. Nå er stereo'n på plass, jeg er fornøyd, og kamera er nå tatt frem igjen ;) Håper ikke du gir deg for godt med "hobbyen" din. Det er jo så mye interessant å ta bilder av, og du vet jo tydeligvis hva du driver med :)

Neida.. :) Kameraet blir ikke pakket så veldig langt bort nei. Men for tiden er det akkurat som om jeg har en vegring mot å trykke inn knappen. Har hatt med meg kameraet stort sett hele tiden siden jeg kjøpte det, uansett hva man ellers har holdt på med. Men som sagt, når man har begynt å gå forbi opplagte motiver.. fordi man ikke orker å ta kameraet opp av veska.. da er det vel på tide å la det ligge igjen hjemme og heller konsentrere seg om andre ting en stund.

Lenke til kommentar

Beklager at vi brukte tråden din til noe annet!

 

Angående dette med å pakke bort kamera, så har jeg vært der. På et eller annet tidspunkt blir man lei av å ta bilder. Bare bilder. Jeg solgte kamera. Og må si at dette var en veldig utviklende periode. Aldri har jeg tenkt så mye bilder. Det er faktisk veldig deilig å komponere bilder helt uavhengig av kamera. For min del handlet det også veldig om å spesialisere seg litt, finne et annet uttrykk.

 

Nå bruker jeg visst tråden din til noe annet igjen:-) Håper du finner veien tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...