jeg_lyver_mye Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei! Sett at en kommende regjering har lovt og lovt at innen første året skal vi ditt.. og datt etc. Men det skjer ikke.... de LØY!!! Så... de løy... er det lov å lyve? For de fortsette? Takk! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Finn en politiker/parti som har kommet til makten og ikke løyet. Først da kan jeg bli sjokkert. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei!Sett at en kommende regjering har lovt og lovt at innen første året skal vi ditt.. og datt etc. Men det skjer ikke.... de LØY!!! Så... de løy... er det lov å lyve? For de fortsette? Takk! Grunnen til at de lyver er fordi folk generelt vil stemme på en politiker som lyver. Hvis en person ikke løy og ga ikke noen særlig valgløfter vil han også få mye færre stemmer. Dermed må de lyve. Det er ikke politikerenes sin feil, det er folkets. Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Det kommer litt an på, for en regjering eller hvilke som helst politikker for den saks skyld, er avhengig av å ha støtte i Stortinget for sitt forslag. For at et parti "garantert" skal få gjennomført sin politikk må den altså ha flertall på løvebakken, og i enkelt saker enda mer enn det som f.eks grunnlovsendringer. Og til og med når et parti sitter i en koalisjonsregjering med flertall som den sittende regjeringen viser det seg at det ikke er alltid like lett å få gjennomført hvert parti sine enkelt saker. Nettopp fordi partiet må ta hensyn til sine samarbeidspartnere og svelge noen kamer som Bondevik så billedlig beskrev det. Så det polikkerne faktisk sier er at de skal jobbe for de sakene de fremmer. Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 bare slapp av.. når Siv Jensen blir president vill hun og Bilderberg ordne Norge opp Lenke til kommentar
anonymouse Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Så... de løy... er det lov å lyve? For de fortsette? Hvem skal straffe dem? Velgerne? Det er jo knapt halvparten av oss som gidder avlegge stemme engang. Jeg tviler på at den andre halvparten følger godt nok med til å vite hva de foretar seg til enhver tid. De eneste som klarer å mobilisere noen som helst "motstand" mot (hvertfall moralsk) korrupte politikere, er fiskevær og småbyer som er blitt lovet gull og grønne enger og faktisk tatt denne personen i hånden. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Populisme er kevlt. Eller hur? Forresten mener jeg at folk som stemmer skulle fått fradrag på skatten. Endret 13. juni 2008 av Zaran Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Trudde de plaide og si ting som "Vi skal jobbe for å oppnå x", eller "Vårt mål er y" osv. De bryter ingen løfter om de ikke gjør x eller y. De har ikke sakt at de SKALL innføre det. Nå er det riktig nokk lenge siden jeg har giddi og hørt på hva politikere sier, så kan være jeg tar feil, mulig de faktisk sier "Vi skall innføre x" og "Vi skall gjøre y" Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hva med at hvis jeg helt hypotetisk hadde lovet å gi alle barnehageplasser innen utgangen av et visst år... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Og sagt at jeg skulle trekke meg om jeg ikke klarte det Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Hvis programlederen i TV2 hadde sagt til Kristin Halvorsen... er det noe du lover? Å gå av hvis det ikke blir full barnehagedekning? Så sier hun ja... da må hun vel gå av? Så klart!!! innen et år f. eks . Endret 13. juni 2008 av nevoscript Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Hva med at hvis jeg helt hypotetisk hadde lovet å gi alle barnehageplasser innen utgangen av et visst år... Nå så jeg på den gangen hun sa det og hun sa bare at hun ville gå av hvis hun ikke klarte det når perioden hennes var ferdig, men hun lovet at det skulle være ferdig til 2007. Hun har brytet valgløftet, men ikke det om å gå av. Endret 13. juni 2008 av Camlon Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Sant det, men poenget er at så lenge vi har et system med flere mindre partier som danner koalisjonsregjeringer så blir man nødt å si fra seg en del saker. Enten man er på venstre eller høyresiden av skalaen. Lenke til kommentar
Rodion Raskolnikov Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Mordere som dreper! Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Hele politiske systemet er jo basert på at folk skal lyve. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Nå så jeg på den gangen hun sa det og hun sa bare at hun ville gå av hvis hun ikke klarte det når perioden hennes var ferdig, men hun lovet at det skulle være ferdig til 2007. Hun har brytet valgløftet, men ikke det om å gå av. Der tar du feil. "Du er kvitt meg hvis ikke vi får til dette." Situasjonen "ikke vi får til dette" har kommet, men da stemte ikke "er kvitt meg" som hun også lovet. Den eneste måten hun kunne klart å opprettholde løftet om avgang var altså å gå av før slutten av 2007. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 (endret) Sosialistisk logikk 1: Da kristin prøvde å bløffe seg ut av konsekvensene av løftet sitt sa hun på landsmøtet til SV at "er kvitt" betydde at hun ville stille sin stilling til disposisjon og la velgerne avgjøre. Hun ville altså at man skulle gjennomføre et helt vanlig stortingsvalg i 2009. Hadde hun virkelig tenkt å innføre diktatur om hun hadde klart å innfri barnehageløftet. Sosialistisk logikk 2: Kristin har etter dette ved flere anledninger argumentert for at de faktisk innfridde løftet siden mange nye barnehageplasser ble laget. Jens Stoltenberg brukte en lignende logikk da han ble tatt i å lyge fra talerstolen på Stortinget og sa at det gjorde han ikke da han jo ikke da han sa mange andre ting som stemte, mesteparten av det han sa var jo sant. Kanskje jeg skulle prøve meg på en lignende logikk ovenfor ligningsmyndighetene "Men jeg har jo betalt mesteparten av skatten". :!: Endret 14. juni 2008 av robertaas Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Gjesp. Politikere lyver og velgere har skremmende kort hukommelse. Intet nytt under solen. Lenke til kommentar
Dragonforce99 Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Gjesp. Politikere lyver og velgere har skremmende kort hukommelse. Intet nytt under solen. QFT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå