Saivak Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Kjøpte meg et nytt skjermkort etter mitt gamle hadde gått haywire. Skjermkortet ser ut til å fungere helt fint, er bare at når jeg setter oppløsningen til 1680x1050 får ikke skjermen "komprimert" desktopen så jeg må flytte rundt med musa for å kunne se de delene av desktopen som faller ut av skjermen. Skjermkortet er Gainward Geforce FX5500 og skjermen er en Samsung Syncmaster 215tw. Noen som har noen ideer om hva som kan gjøres for å fikse? Lenke til kommentar
Kistesnekker Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Vet ikke helt jeg.. kjermen min klarer bare 1280x1024... tror vi har det samme problemet. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 har 215tw selv, 1680x1050 fungerer fint. fx5500 skal da fungere helt fint selv om det er noe gammelt. Jeg tipper nærmest at synderen er nvidia her som har låst enkelte oppløsninger. Og det er ingen god grunn, ingen grunn til det i det hele tatt. Det var oppe i diskusjon for ett par uker siden husker jeg. Måned kanskje. EVt kan du vel lage til en oppløsning manuelt via nvidia driveren kontrollpanelet. Sikkert like greit. Siste nvidia versjon er vel 175.16. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå