Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kan noen komme med noen tips til lett sykkel?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, selvom det er nesten 2 år til jeg skal ta lett sykkel lappen, så vil jeg drive å leite og se litt på priser allerede nå for morro skyld. Så kom med tips :yes: . Jeg vil ha en enduro ikke raceing sykkel, jeg kommer til å kjøpe ny ikke brukt, og maks pris er 35000.

Til et budsjett på 35k så er det bare å glemme å kjøpe ny sykkel ;)

Lenke til kommentar
Du får ny lettsykkel til 35.000, men det er bare DRIT jalla-merker som Qingqi, Hyosung etc.

 

Sats på å kjøpe BRUKT med det budsjettet, og kjøp MERKESYKKEL, Honda, Yamaha, Aprilia osv..

Og du kjører TGB selv? kan med sikkerhet si at TGB er like mye jalla som hyosung (og daelim) dersom hyosung er jalla i ditt syn.

Lenke til kommentar

Jepp, og er glad for at jeg gjør det.

 

Oser av kvalitet hele scooteren!

 

Vil påstå den er bedre enn Aerox ihvertfall :!:

 

Syns den er mye bedre å kjøre. TGB er velkjent for god kvalitet utenfor nøtteskallet Norge.

 

 

Men uansett, NOK OT for nå.. ta det på PM om du har noe du vil si.

Endret av Daniel_91
Lenke til kommentar

Er vel spesielt variatorreima som oser av kvalitet?

hvor har du fra at kvaliteten er bedre enn på aerox?

 

tgb er kanskje kjent for kvalitet i taiwan der de ikke har råd til japser.

 

 

 

Trådstarter: Den derbien er ikke så verst, men har hørt om folk med problemer med det elektriske anlegget på de. virkelig verdt å ta en titt på yamaha xt :) både brukt og nye, kvalitet er de uansett.

Lenke til kommentar
Er vel spesielt variatorreima som oser av kvalitet?

hvor har du fra at kvaliteten er bedre enn på aerox?

 

tgb er kanskje kjent for kvalitet i taiwan der de ikke har råd til japser.

 

 

 

Trådstarter: Den derbien er ikke så verst, men har hørt om folk med problemer med det elektriske anlegget på de. virkelig verdt å ta en titt på yamaha xt :) både brukt og nye, kvalitet er de uansett.

 

Vel, kan kanskje være at reima er slitt pga. at jeg har kjørt igjennom her 12 ganger med den nå, pluss at det er en del bakkekjøring der jeg bor:

 

http://youtube.com/watch?v=uGsk5DlO1Tw

 

Sier seg selv? Bytter reima idag, så får se.

 

Jeg sier det fordi jeg selv har kjørt 2 Aerox'er hittil, fikk kjøre 20 mil med kompisen min sin, vi byttet for en dag, og han syns også at TGB'en var av mye bedre kvalitet enn Aerox'n, men igjen, det er 2006 vs. 2008 mod. Kjør en TGB før du uttaler deg om kvaliteten, takk.

 

Hvordan vet du at de ikke har råd til japser i Taiwan? Kan du begrunne utsagnet ditt der? Veldig usaklig av deg.

 

 

TGB is the first CVT manufacturer in Taiwan (Ping Tung Plant), and the main customers are: (a) Piaggio (Italy), (b) Rotax (Austria), © Peugeot (France), (d) Minarelli (Italy), (e) Morini (Italy), (f) Polaris (US), and SYM (Taiwan).

 

 

Kan jo godt hende at TGB lager både variatoren og andre deler som er i Aerox'n :!:

 

Trådstarter:

Derbien er fin den, en jeg kjenner har en slik en, har ikke hørt at han har hatt noen problemer med den i det hele tatt, men jeg hadde personlig gått fremfor XT'n da jeg liker den bedre:)

Lenke til kommentar

Men likevel har din bare gått 3400km? Det er ikke så veldig mye, uansett om det er bakker eller ikke.

Variomaticen i aeroxen min har holdt 24000km, og funker fremdeles. er en god del bakker her skal jeg si deg, og har kjørt temmelig mye med 2 på også.

 

Hjelper ikke bare kjøre en scooter 20 mil for å uttale seg om kvaliteten, så trur jeg dropper det med å prøve en tgb. kvalitet er holdbarheten på noe. hva gikk i stykker på aeroxen må jeg da nesten spørre?

 

Hmm, jeg er usaklig? da vil jeg gjerne du skal begrunne disse utsagnene også:

- "Du får ny lettsykkel til 35.000, men det er bare DRIT jalla-merker som Qingqi, Hyosung etc." hva er DRIT jalla-merker? du sier også at han bør kjøpe merkesykler. er ikke hyosung et merke, men tgb er et?

- "Oser av kvalitet hele scooteren!" hva oser?

-"Vil påstå den er bedre enn Aerox ihvertfall :lol:" hva er bedre?

 

Taiwan er et fattig land, men på gå vei til å bli store og sterke økonomisk. likevel er det veldig mange fattige innbyggere, og når de fleste kjører moped eller sykler, sier det seg selv at økonomien ikek er helt på topp. derfor kjøper de også heller billigere scootere som er laget i deres land enn dyrere som må importeres.

selvfølgelig er det folk med bedre økonomi der også, men hvor mange tror du kjører dyrere merkesykler fra japan da? flertallet er det i hvert fall ikke.

 

trodde ikke dette var nødvendig å forklare, men er visst noen som må ha det inn med teskje.

 

 

kan vi få noen innspill av valg av sykkel, anders? finni noen du liker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...