Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lav hastighet på USB etter formatering

Anbefalte innlegg

Jeg måtte formatere c-disken for litt siden etter en bluescreen. Etter å ha fått lagt inn alle drivere og programmer og sånt igjen oppdaget jeg at USB-portene går veldig sakte (USB 1.0 hastighet).

Når jeg plugger i de eksterne diskene jeg har kommer denne meldingen "This USB device can perform faster if you connect it to a Hi-Speed USB 2.0 port. For a list of available ports, click here."

Når jeg trykker får jeg opp en liste der det står at jeg har ingen Hi-Speed 2.0 USB ports.

Når jeg starter pc-en må jeg plugge ut de eksterne diskene fordi pc-en henger seg opp når den skal søke igjennom 1250 GB gjennom en saktegående USB.

Husker ikke helt hva hovedkortet mitt het, var noe som MSI K8N ECS nForce3-A939 eller noe.

Noen som vet hvordan jeg kan få fikset dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg la inn SP3, så jeg går ut ifra at SP2 ligger inni den eller noe.

La også inn MSI Live Update 3, men når jeg trykker på den så kommer jeg inn på en nettside der jeg skal kunne velge mellom forskjellige alternativer på venstre side (i margen). Problemet er bare at det ikke står noe der, det er helt blankt.

Lenke til kommentar

Dette skjer når du legger inn nforce chipsett drivere føre SP2(3).

Quote nVidia:

Installation Notes

+ Uninstall any existing nForce networking drivers prior to installing this package.

+ Windows XP users must install Service Pack 1, at a minimum, prior to attempting to install this package. Failure to do so will result in the inability to support USB 2.0.

+ Installation of DirectX 9.0 or higher is required in order to use NVMixer.

Lenke til kommentar

Ah, takk.

Så hvordan fikser jeg dette nå?

Funker det om jeg sletter nVidia-driverne og legger det inn igjen?

EDIT: Da installerte jeg driverne som lå på cd-en igjen, men fikk fortsatt opp feilmeldinga.

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Har du i tillegg resatt cmos til hovedkortet ?

Vg. sjekk i bios settings at USB står til v1.1+v2.0

Noen MSI hk (bios versj.) jeg har vært borti setter v1.1 kun og som default.

Du skal også kunne se POST data på skjermen (PCI ressurser) at EHCI er initiert.

Du kan bruke pause/break tasten på tastaturet for å pause POSTingen slik at du rekker å lese.

Ang. det problemet som nvidia nevner tror jeg du må installere hele driten pånytt (OS) . Og huske å legge inn SP føre chipsettdrivere.

Best at du har en slipstreamed windows CD med servicepack inne på .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

For å være ærlig skjønnte jeg ikke mye av det du sa nå :p

Vil helst unngå å reinstallere alt på nytt igjen. Har endelig fått alle programmer til å funke igjen og lastet ned alle drivere.

Kan du forklare litt nærmere (mer folkevennlig :p ) hvordan jeg kan prøve å fikse det uten å reinstallere alt?

Lenke til kommentar

Først:

Sjekk i BIOS at USB kontroller er initiert som : V1.1 + v2.0

Neste:

Sjekk ved post av systemet at PCI listingen viser EHCI (Enhanced = 2.0).Legger ved bilde.

Hvis begge to over oppfylles er det blitt feil i windows.

Det finns ikke noen "offisiell guide" for å rette opp windows erroren som oppstår som følge av det nvidia sier med chipsett driver installasjonen på en XP gold install (dvs XP u/SP).

Eneste trikset jeg vet om er via device manager klikke på properties på Standard Enhanced USB controller -

driver - velge update fra internet (microsoft) .

Andre triks brukt er å delete enhanced controller - restarte og la den bli funnet igjen.

Har du i det hele tatt Enhanced listet i device manager og uten gult spørsmålstegn ?

post-35394-1213393208_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Jeg sjekket i BIOS etter noe med USB men det eneste jeg fant var en med Enable/Disable. Fant ikke den med v1.1 + v2.0.

Så sjekket jeg de post-greiene og der sto det " 0....2....1...10DE....005B....0c03....USB 2.0 EHCI Cntrlr....3", sånn som på bildet ditt.

På bildet under ser du Device Manager.

75166512lh8.jpg

Kan ikke se noe Enhanced på den lista.

EDIT: Tror faktisk jeg fiksa det.

Jeg gikk inn på det gule spørsmålstegnet og der sto det at det var en driver som ikke var installer. Jeg installerte den og USB-ene hadde "vanlig" hastighet igjen. (Tok 3 min å legge over en fil på 700MB istedenfor 15 min :p )

Takk for all hjelpa alle sammen :)

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...