Gå til innhold

Asus A7V 333 og AMD XP2600+(333) gir pussig feil


slakken

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp min nye prosessor. Jeg stilte den inn i BIOS til 2083 MHz(12,5 x 166), og startet på nytt. Hu "dama" i POST sa da: Fail due to CPU overclocking.

Jeg har siste versjon av BIOS.

Når jeg prøver å stille den til 1667 MHz(12,5 x 133) virker det bra.

Jeg har fått tips om å stille multiplikatoren høyere, men den går til max 12,5.

 

Noen som har vært ute for dette før eller har en løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvilken rev(versjon) av kortet har du? Det står påprintet på selve kortet, til høyre for den tredje PCI slotten nedeneifra. Først står det A7V333 med store bokstaver, så rev x,xx med mindre bokstaver nedefor til høyre for A7V333. Du må ha minst rev 2.00 eller høyere for å kunne kjøre CPU med FSB 166. Har du mindre så kan du ikke kjøre fsb 166, og er desverre begrenset til 2600+ med 266 fsb.

Lenke til kommentar
takk for hjelpen. Noen som vil kjøpe et hovedkort? :grumpy:

Har gjort denne vurderingen selv, men fant ut at det ikek var verdt det. Sokcet at avsluttes med 3200+, og da må man ha nytt hovedkort uansett for å kunne kjøre de nye. Har selv 2000+, og finner det ikke verdt å kjøpe nytt hovedkort bare for det. Min pc varer minst et år till, og da er det de nye CPU ene(hammer) som gjelder. Så venter heller til da og kjøper nytt hk,cpu og ram da.

Lenke til kommentar

Om du ikke vil benytte deg av angreretten du har om du kjøpte den i en webshop, kan du starte den opp med 133Fsb, og så øke den så mye som hovedkortet klarer. Pass bare på at PCI ikke blir for høy, da det kan skade dataen på disken din. Selv økte jeg til pci ble ca 40, og da ble alle mp3 ene mine helt merkelige. Stile jeg PCI ned igjenn og kjørte en diskscanning med fiks så funket de heldigvis alle.

Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt d dere sier her!

 

Jeg har et ASUS A7V333 rev. 1.02 (BIOS rev. 1016).

Testa min XP2500+ (barton) med 166 MHz FSB og 2x 256 MB Apacer PC2100 RAM.

Boota "helt" fint på 1,83 GHz (standard) og "slappe" RAM timings :p

 

Ble selvfølgelig litt ustabil fordi RAMen ikke fulgte helt med i svingene :lol:

Men d funka jo.

 

Oppdater BIOSen du slakken, så skal du se d funker :D

Lenke til kommentar

Ordla meg kasnje dårlig, kjører rev1.04. Har selvfølgelig siste bios. Å garantere at den fungerer med fsb 166 er direkte uansvarlig, da de fleste under rev 2 ikke klarer fsb166. Regner med at du da tar økonomisk ansvar for at det fungerer om han kjøper en 166fsb CPU? Altså, kjører rev1.04, siste bios, og klarer ikke i nerheten av 166MhzFsb. Og det gjør heller ikke de fleste med rev under 2.00 Er fult mulig at du har hat flaks, noen kort er bedre en andre rett å slett, selv med samme revisjon.

Lenke til kommentar
Stemmer ikke helt d dere sier her!

 

Jeg har et ASUS A7V333 rev. 1.02 (BIOS rev. 1016).

Testa min XP2500+ (barton) med 166 MHz FSB og 2x 256 MB Apacer PC2100 RAM.

Boota "helt" fint på 1,83 GHz (standard) og "slappe" RAM timings :p

 

Ble selvfølgelig litt ustabil fordi RAMen ikke fulgte helt med i svingene :lol:

Men d funka jo.

 

Oppdater BIOSen du slakken, så skal du se d funker :D

 

Har selvfølgelig 1016 BIOS. Det er heller ikke RAMen som er 2x512 PC2700 som gir meg problemer.

Det som irriterer meg er at jeg får stilt inn 166, men dritten vil ikke kjøre på det. :shrug:

Lenke til kommentar
Stemmer ikke helt d dere sier her!

 

Jeg har et ASUS A7V333 rev. 1.02 (BIOS rev. 1016).

Testa min XP2500+ (barton) med 166 MHz FSB og 2x 256 MB Apacer PC2100 RAM.

Boota "helt" fint på 1,83 GHz (standard) og "slappe" RAM timings :p

 

Ble selvfølgelig litt ustabil fordi RAMen ikke fulgte helt med i svingene :lol:

Men d funka jo.

 

Oppdater BIOSen du slakken, så skal du se d funker :D

 

Har selvfølgelig 1016 BIOS. Det er heller ikke RAMen som er 2x512 PC2700 som gir meg problemer.

Det som irriterer meg er at jeg får stilt inn 166, men dritten vil ikke kjøre på det. :shrug:

 

Får svart skjerm så jeg må nok l¨se opp min palomino men poenget var at jeg fint klarer fsb på langt over 166 kanskje over 200 og når jeg ser i alle mulige finne ut hva slags maskin du har programmer står det at jeg har Rev 1.XX hvorfor xx?

Lenke til kommentar

1: Artitektur forskjellen mellom de forskjellige 1xx ene er nok så liten at den ikke er merkbar fra sowftware. Overnfor står det hvordan man finner ut rev, om du ikke vet den allerede.

2:Alle kan stille in de samme FSB, uavhengig av Rev. Poenget er at man bare ikke kan kjøre den :cry: Forstår iritasjonen din, og følelsen av å bli lurt da jeg hadde/har akkurat samme selv. Men har slått meg til ro med at 2600+ med 266fsb holder lenge, og når den ikke gjør det er det hammer som gjelder. Vi misser bare 2600+ 333gsb til 3200+, lengre går ikke amd med Socket A.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...