Agentlegiantwithafreehand Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvordan overklokker jeg grafikkortet mitt på en laptop? Noen linker? Lenke til kommentar
War Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Fungerer rivatuner? OC på en laptop er å be om varmetrøbbel. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Anbefaler å være forsiktig med overclocking på laptoper, for de kjører minimalt med kjøling og det kan lett føre til for høye temperaturer og brennte lår! Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 På min spec på dataen stod det at video-cardet kunne "up to 400 mb" eller noe. Hva mener dem med dette? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Det er vel det skjermkortet kan ta fra system-minnet! Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Så, dem skriver at jeg kan overklokke kortet? Lenke til kommentar
Fiffik78 Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Så, dem skriver at jeg kan overklokke kortet? Nei, det har ingenting med saken å gjøre. Kortet benytter selv minne ved behov. Av spesifikasjonene høres dette ut som et veldig low-end kort. Ville ikke engang vurdert å tenke tanken på å OC et slikt kort. Hva er det du har for noe og hva slags maskin? Lenke til kommentar
Agentlegiantwithafreehand Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 GeForce Go 7300 128 mb Altså, jeg har egentlig ingen behov for å oc det, men er bare nysgjerrig på hvordan det gjøres. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Du bruker Rivatuner til å overklokke. Selv har jeg et 8600m gt som jeg overklokker lett, og får fin framerate i Age of Conan. Tempen blir noe høyere, men ikke urovekkende. Men det er sant at man bør være litt forsiktig når man overklokker en bærbar, man har som regel litt mindre å gå på i forhold til stasjonære, hvor kjølingen er mye bedre. Lykke til hvis du bestemmer deg for å prøve. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 17. juni 2008 Del Skrevet 17. juni 2008 Bare overklokk, men du må ta risikoen, som STeam6 sier så har du et ganske "økonomisk" kort. Bare for å få det klart så risikerer du; Raskere pc, en fin radiatorovn, svartsvidd pc, grillte lår, konstant jobbende vifte og ustabilt system. Så hvis du må overklokke laptopen så ville jeg hvertfall kjøpt en bedre vifte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå