NilsiT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Heisann, da er tiden komt til at jeg vurderer og kjøpe et nytt hjulsett, har foreløpig et shimano WH-R500 hjulsett, men vil oppgradere... Jeg har ikke så mye peiling på hjul, så jeg tenkte og spørre her! Hvilke hjulsett er bra i en pris imellom 2000-5000 kr? Edit: Jeg har en landeveissykkel og trenger hjul til konkuranse, driver med aktiv sykling... har 10-speed gir om det skulle ha noe å si... Endret 13. juni 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Det kommer jo helt ann på hvordan du sykler, da. Så om du skriver dette så er det kanskje en mulighet for at folk kan hjelpe deg; ) Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 jepp, ble gjort litt i farta:P Har sett litt på mavic sine høy-profil hjul, men de er litt i det dyreste laget... Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 13. juni 2008 Del Skrevet 13. juni 2008 Driver ikke med den type sykling, og kjenner egentlig ikke så mye til det, så da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Lenke til kommentar
master air Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Tviler egentlig paa at du faar noe serlig utbytte i aa faa nye hjul i 2000-2500 kr klassen, 4 mindre eiker og kanskje 100 g. Selv har jeg WH-R550, og er ganske fornoeyd med de. Det du maa passe paa naar du kjoeper er at cassetten din passer bakhjulet ditt. Du boer ogsaa tenke paa hva slags konkuranser du skal delta i, er det hjul du skal bruke til alt mulig, eller er det hjul du kun skal bruke i tt (tempo). Eneste erfaringen jeg har med hjul utover WH R550 er nok dessverre langt unna prisklassen din, proevde et par av Zipps toppmodel, geniale hjul, men alt, alt for dyrt. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 14. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2008 Hjulene skal nok brukes til både TT og Fellesstart! prisklasse: 2000-6000 kr. Tjener jeg en del i sommer kan jeg kanskje gå litt over! har en 105 kasett slik at omtrent alle hjul skal passe... Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Tatt villt ut av luften: Fulcrum Racing 1 Du MERKER forskjell i den prisklassen der i motsetning til rh-500 eller hva du hadde. Åssen ramme sitter det på hesten din? Lenke til kommentar
master air Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Du boer sjekke ut brukte hjulsett, du kan faa veldig mye mer valutta for pengene. Men, hvis du kjoeper brukt, finn ut hvorfor hjulsettet selges, og se paa de foer du bestemmer deg. Sjekk at eikene ikke er brukket av, rammen er boeyd etc. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 (endret) Tatt villt ut av luften:Fulcrum Racing 1 Du MERKER forskjell i den prisklassen der i motsetning til rh-500 eller hva du hadde. Åssen ramme sitter det på hesten din? Har en helt ok bianchi nirone c2c ramme... Edit: Bruker www.probikekit.com, www.bike24.com og www.cyclecomponents.com for å kjøpe sykkelutstyr! Endret 15. juni 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Nirone ja. Evt kan du se etter brukte Dura-Ace hjul eller lignende. Med drit gode hjul blir ramma ankepunktet, så bytter du den, og så er du i gang:) Men husk at ved å investere i gode hjul nå, kan de følge syklene dine. Du får også stort sett det du betaler, men husk også at cyclecomponents f eks er mye billigere enn mange norske butikker før du sammenligner for mye. (Men det vet du helt sikkert) Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Ja, tenkte på det samme, hjulene kan jo alltids brukes på ny sykkel i fremtiden, tenker at ramma holder en stund til... Kunne tenkt meg høyprofil hjul, men ser at det kanskje blir litt dyrt.... Lenke til kommentar
Peprepupp Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Ja, det koster. Og de kan kanskje være overkill på en sånn sykkel. MEN, som sagt, du har de jo på neste sykkel også om du ikke sliter dem ut. Prøvde Bontrager Aeolus eller hva fean de heter på min alu Spezialiced Allez, og det var andre boller kan man si! Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 16. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2008 Ja, det koster. Og de kan kanskje være overkill på en sånn sykkel. MEN, som sagt, du har de jo på neste sykkel også om du ikke sliter dem ut. Prøvde Bontrager Aeolus eller hva fean de heter på min alu Spezialiced Allez, og det var andre boller kan man si! Har du et hjulsett du kan anbefale? Lenke til kommentar
otis Skrevet 16. juni 2008 Del Skrevet 16. juni 2008 Jeg har prøvd en slik sykkel som du har, og kan ikke si at hjulene er det som først bør byttes ut, den triller jo nesten like bra som min, men Mavic Ksyrium SSC. Rammen er vel mer verdt å bytte ut, riktignok mer kostbart, men det er vel der du merker forskjellen. Kjøp deg en carbon ramme, så er du særdeles godt i gang! Vesentlig mer stiv, mer kraft per tråkk, "svaier" ikke så mye ved tråkk, i tillegg så absorberer den litt mer rystelser. Lenke til kommentar
master air Skrevet 20. juni 2008 Del Skrevet 20. juni 2008 Denne traaden fra Syklingens Verden er kanskje verdt aa sjekke ut. Traadstarter har ca samme budsjett som deg. Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 21. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2008 (endret) Jeg har prøvd en slik sykkel som du har, og kan ikke si at hjulene er det som først bør byttes ut, den triller jo nesten like bra som min, men Mavic Ksyrium SSC.Rammen er vel mer verdt å bytte ut, riktignok mer kostbart, men det er vel der du merker forskjellen. Kjøp deg en carbon ramme, så er du særdeles godt i gang! Vesentlig mer stiv, mer kraft per tråkk, "svaier" ikke så mye ved tråkk, i tillegg så absorberer den litt mer rystelser. Carbon kan ikke være stivere og samtidig absorbere mer rystelser... Og jeg tror det som gjør størst forskjell, det er å bytte hjul... Edit: Disse kan kanskje være noe?: http://cyclecomponents.com/cgi-bin/air_ibu...kr&Visn=Std Endret 22. juni 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Kalle_92 Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Campagnolo Neutron ser bra ut. lite vekt.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå