Gå til innhold

Hjelp: Grafikk-Drivere til Laptop

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et ubeleilig problem med grafikkortet mitt, GeForce MGT 8600. Problemet er som følger:

Age of Conan har, etter den siste updaten av spillet, poengtert for meg at driveren for GeForce-kortet mitt er utdatert. Naturligvis har jeg da prøvd å finne den nyeste driveren hos nvidia sin hjemmeside. Uheldigvis for meg har nvidia bare et "automatic detection"-opplegg for drivere, og denne "detection-greia" klarer altså ikke å finne en driver for kortet mitt. Mer spesifikt, den finner ikke driveren for kortet til Laptop (MGT) - bare til stasjonære maskiner (MG).

Er det noen her som kan hjelpe meg med å finne frem til driveren jeg trenger??

På forhånd; takk!

/RedChilli

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, den linken du gav meg passer ikke. Den er til stasjonær PC, ikke til Laptop. MG - og ikke MGT. Det er i hvertfall det som det står på feilmeldingen som dukker opp når jeg prøver å installere driveren.

Hjelp!

PS. Jeg kjører XP.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det som er kjipt, er at du må bruke drivere som produsenten av laptopen har lagt, og disse er laangt ifra oppdaterte...

men det finnes et måte å legge til nyeste drivere fra nvidia siden, med litt tukling, søk litt på google så finner du det.

Lenke til kommentar
Nei, den linken du gav meg passer ikke. Den er til stasjonær PC, ikke til Laptop. MG - og ikke MGT. Det er i hvertfall det som det står på feilmeldingen som dukker opp når jeg prøver å installere driveren.

Hjelp!

PS. Jeg kjører XP.

Har du forsøkt å sette ned oppløsningen til minimum og avinstallere den gamle driveren først?

Ellers sier egentlig Nvidia det samme som NIrD her (Hmmm... Fikk ikke linken til å fungere...)

"Be sure to check the list of supported notebook manufacturers and models to ensure compatibility after we redirect you to the driver download page. Your notebook model may not be supported by this driver.

The GeForce M series and GeForce Go series notebook GPUs use drivers that have been customized by the notebook manufacturers to support hot key functions, power management functions, lid close and suspend/resume behavior. NVIDIA has worked with some notebook manufacturers to provide notebook-specific driver updates, however, most notebook driver updates must come from the notebook manufacturer. Additionally, the desktop GeForce graphics drivers will not install on Geforce M series and Quadro M series notebook GPU's."

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...