Gå til innhold

Bevis på vej til Svensmarks Klimateori

Anbefalte innlegg

Vi har længe vist at Jordens magnetfeltfeltsvariation trægt og tungt følger temperaturvariationen, - men aldri forstået hvorfor.

Svensmarks klima analytiske arbejde medfører at det for første gang i historien er blevet muligt at komme på sporet af en mulig sammenhæng.

Følger man dette spor kommer man til det resultat at Svensmarks teori er rigtig og tilmed at den bliver bevist i løbet af ganske kort tid.

Det vil sige at vi ikke er årsag til den temperaturstigning vi oplever. Hovedårsagen er solvinden. Læs mere på www.science27.com/svensmark

KLIK HER

Med venlig Hilsen

Bjarne Lorenzen

Endret av Bjarne77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey! Det er jo greiene jeg så på Schrödingers katt i dag!

Flott teori, virker plausibel, men den kommer neppe til å gjøre noen forskjell på det særdeles subjektive vitenskappolitiske miljøet vi har i dag ;)

Men det er to ting jeg hater når det kommer til populærvitenskapsmenn og deres artikkelpubliseringer.

1: En vitenskaplig teori kan aldri, ALDRI bevises. Hele poenget med vitenskap er å forske, komme med hypoteser, deretter bombardere teorien med forsøk i søken etter å motbevise den. Hvis den ikke kan motbevises, betyr ikke det at den er bevist, men heller at den er plausibel og mulig grunnlag i videre forskning.

2: Fokuset på å "bevise" sine egne og sine meningsfellers teorier har gått så langt at det sunne fokuset på å heller prøve å motbevise dem har ført til en usunn debatt der ingen er villig til å drive debatten videre.

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar

Det er cirka 2500 år siden Jordens magnetfelt sidst var stigende.

På grundlag af paleomagnetiske data kan man få et meget godt indblik i at Jordens magnetiske ledningsevne er vigtig. KLIK HER

Men med forholdsvis gamle data giver det ikke et perfekt indblik, men dog alligevel et meget godt indtryk.

Det at kunne forudsige en begivenhed er af meget stor bevismæssig værdi.

Problemet er kun at jeg ikke har de nøjagtige data over hvor den store positive arktiske anomali befinder sig. Det er NASA der har beregnet den. Har jeg disse kan jeg forudsige præcist hvornår Jordens magnetfelt igen er stigende. Eller kan det kun blive med en større +/- margin og således begrænset til inden for de nærmeste år.

Når det nu viser sig jeg har ret, og fokus kommer på den påpegede sammenhæng, så er jeg sikker på at det bliver forsket intens i dette og dermed åbenbart at MNP's placering set i forhold til ferromagnetisk ledningsevne er afgørende for Jordens magnetfelts styrke.

En sådan erkendelse kan ikke andet end at trække Svensmarks arbejde op i en højere dimension, fordi at vi jo allerede ved, eller burde vide, - at der er og skal være sammenfald mellem Jordens magnetfelts styrke og Jordens globale temperaturer.

Med Venlig Hilsen

Bjarne

Endret av Bjarne77
Lenke til kommentar

Det er cirka 2500 år siden Jordens magnetfelt sidst var stigende.

På grundlag af paleomagnetiske data kan man få et meget godt indblik i at Jordens magnetiske ledningsevne er vigtig. KLIK HER

Men med forholdsvis gamle data giver det ikke et perfekt indblik, men dog alligevel et meget godt indtryk.

Det at kunne forudsige en begivenhed er af meget stor bevismæssig værdi.

Problemet er kun at jeg ikke har de nøjagtige data over hvor den store positive arktiske anomali befinder sig. Det er NASA der har beregnet den. Har jeg disse data kan jeg forudsige præcist hvornår Jordens magnetfelt igen er stigende. Eller kan det kun blive med en større +/- margin og således begrænset til inden for de nærmeste år.

Når det nu viser sig jeg har ret, og fokus kommer på den påpegede sammenhæng, så er jeg sikker på at det bliver forsket intens i dette og dermed åbenbart at MNP's placering set i forhold til ferromagnetisk ledningsevne er afgørende for Jordens magnetfelts styrke.

En sådan erkendelse kan ikke andet end at trække Svensmarks arbejde op i en højere dimension, fordi at vi jo allerede ved, eller burde vide, - at der er og skal være sammenfald mellem Jordens magnetfelts styrke og Jordens globale temperaturer.

Med Venlig Hilsen

Bjarne

Endret av Bjarne77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...