Gå til innhold

Mass Effect vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp kjøpt meg mass effect for PC, men når jeg prøver å starte spillet vil det ikke starte. Under installasjonen av spillet så alt ut til å gå bra, men så fant jeg ut at det var 2 DVDer, ikke 1 i coveret. Jeg ble aldri bedt om å sette inn den andre DVDen under installasjonen. Når jeg prøver å starte spillet får jeg kun beskjed om at Mass Effect har sluttet å virke. Min PC skal kunne klare å dra spillet: 8800 GT 640 mb, E6600 @ 2.40 ghz og 4 gb ram. Det kan også nevnes at jeg har Vista. Jeg har virkelig sett frem til å spille Mass Effect og takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger bare den ene DVD´en for å installere spillet. Disc 2 inneholder bare andre språk og div. Jeg har i hvert fall ikke brukt den ennå og jeg er snart ferdig med spillet.

Du har ikke hatt lignende problemer med andre spill? Har du prøvd å installere det på en annen PC for å se om det er noe med DVD´en? Om ikke noe hjelper så er det vel ikke annet å gjøre enn å sjekke offisielle forum eller kundeservice.

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

Jeg har prøvd å aktivere kompatibelitets modus for windows XP, nå får jeg i det minste en feilmelding før det starter, den lyder som følger:

" General protection fault!

History: Gmatrix2d::Swap()Adress = 0x111a731dl (filename not found) [in C:\Program Files\Mass Effect\Binaries\MassEffect.exe]

Gmatrix2D::Swap()Adress = 0x111a731d (filename not found)[in C:\Program Files\Mass Effect\Binaries\MassEffect.exe]"

Er det noen som klarer å skjønne hva som kan være problemet ut ifra dette? Jeg har hatt problemer med å starte spill på Vista PCen tidliger, men dette har vært eldre spill, Mass Effect er forholdsvis nytt (hvertfall til PC).

Takker for alle hjelpsomme svar.

Lenke til kommentar

Er visst et kjent problem, men er usikker på om det har kommet noe som fikser det eller om de jobber med saken ennå.

Du får sjekke her om du blir noe klokere. Hvis ikke tror jeg ikke det er så mye å gjøre enn å vente på en patch eller fix. Noen andre rett meg gjerne om det allerede har kommet ;)

Lenke til kommentar

Den andre platen trenger du ikke, men du er vel koblet til internett? Mass Effect krever nok internett for å starte (tror det kun er første gangen, men er ikke sikker). Får du en feilmelding når du starter, eller er du bare utålmodig? Fordi det må aktiveres tar det ganske lang tid å starte spillet, så om du ikke får feilmelding er det nok bare å vente. :)

Jeg har for øvrig også Vista, men har aldri hatt noen problemer med Mass Effect bortsett fra at jeg ikke klare å slutte å spille. :p

Lenke til kommentar

Jeg er ikke utålmodig, feilmeldingen kommer omtrent 5 sekkunder etter at jeg prøver å starte spillet. Den første gangen jeg prøvde å strate spillet i kompatibilitetsmodus var det noe som prøvde å koble seg til internett, men dessverre kræsjet denne prossesen ganske raskt, deretter fikk jeg feilmeldingen. Nå får jeg bare feilmeldingen med en gang.

Lenke til kommentar

Jeg gikk inn i binaries også høyreklikka jeg på launcheren og valgte kjør som administrator. Det funket for meg, og jeg har vista :)

Har hørt at de som har XP må gjøre om navnet til DLL-filen "paul". De gjør det om til "Oldpaul".

Hvis det ikke fungerer, har jeg ikke peiling. :(

Lenke til kommentar

Gå inn på mappen der du har installert spillet, så inn på binaries og finn MassEffect ikonet, høyreklikk på den og gå til kompabilitet-tabben, der finner du en valgmulighet for å kjøre spillet som admin, klikk på den og trykk bruk, fyr opp spillet. Burde fungere, gjorde det for meg hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...