Gå til innhold

Har xp-key, men ikke XP:(

Anbefalte innlegg

Hei der.

Jeg har en dell bærbar som jeg kjøpte gjennom jobben for over 3 år siden. Denne har jeg nå store problemer med grunnet virus/Spyware.

Kunne tenkt meg å reinstallert denne men jeg får ikke til å benytte den innebygde restore funksjonen og firmaet som leverte pc'ene er ikke interessert i å sende meg xp cd .

Kan jeg kontakte MS og høre om dem kan sende meg en ny cd? Jeg kan betale for porto. Er kjipt å ha en lovlig lisens uten å kunne benytte den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det synes jeg absolutt du skal gjøre! Finner ikke mye XP cd'er på webshopper rundt omkring nå, men for noen år siden gjorde jeg akkurat det samme. Bestilte og fikk en XP OEM CD til vel en hundrelapp fra en MS forhandler.

Hvis MS stiller seg negative til dette etter at du har tatt kontakt med dem og opplyst om maskin og lisens legg det ut her, for da vil jeg og sikkert mange med meg vite hvorfor!

Alternativt kan du låne/kopiere en OEM CD og bruke din egen CD nøkkel ved installasjonen, og det er så vidt jeg vet helt lovlig så lenge maskinen er levert med XP og maskinen har CD nøkkelen påklistret.

Lenke til kommentar

siden din pc er en Dell maskin ( OEM )kommer MS til å henvise deg til Dell's kundeservice.

send en mail ( slipper du å sitte i telefonen i timevis ) til Dell og forklar problemet, kanskje sender de en nye cd.

( send med lisens kode )

lykke til

ps. alternativet til trn100 er helt lovlig, hvis du kan låne en cd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...