ilpostino Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) Da var det min tur til å poste i denne delan av forumet. Jeg har dette skjermkortet og dette hovedkortet og to stykk av denne skjermen. da jeg startet maskinen kom det en lang, konstant pipeyd og dette skyldes at jeg ikke hadde koblet strømledningen til skjermkortet. jeg har prøvd med to forskjellige skjermer og flere forskjellige kabler uten hell. jeg har også prøvd med flere forskjellige (dvi->VGA)adaptere uten hell. Når jeg ikke har satt i skjermkabelen i skjermkortet står det "chech siglal cable" på skjermen men når jeg kobler til skjermen (uansett utgang på kortet) forblir skjermen helt sort. det grønne lyset på forsiden av skjermen lyser. viftene går som normalt så lenge maskinen er skrudd på og det kommer ikke noen pipelyder fra kabinettet. noen råd til hva som er feil. Endret 12. juni 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Du skriver ikke om det kun er skjermkortet som er nytt ( og altså at maskinen har tidligere fungert med et annet skjermkort ) eller om alle delene er nye om dette er første gang den startes. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 alle delene er satt sammen for første gang idag. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Har du lest manualen og sørget for at du har satt minnet i rette slotter? Det er en viss rekkefølge du skal populere slottene i som ofte er forskjellig fra hovedkort til hovedkort. På min søsters nye P35 tror jeg slott #1 og #3 skulle benyttes med to mens #1 og #2 gav svart skjerm. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 (endret) jeg har prøvd alle kombinasjoner mht til minnebrikkene (jeg har prøvd med en minnebrikke i alle . jeg har disse minnebrikkene og denne PSU'en. Skjermkortet er det eneste ekspansjonskortet som står i maskinen. edit: tenkte på en ting. hovedkortet har NVIDIA nForce 650i SLI brikkesett mens chipsettet til skjermkortet er NVIDIA GeForce 8800 GT. skal ikke ha noe å si, ikke sant? edit2: nå har jeg resatt CMOS og koblet fra alt inkludert psu, cpu-vifte, hardisk, dvd ++ uten at den gir lyd fra seg. Endret 12. juni 2008 av ilpostino Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 14. juni 2008 Del Skrevet 14. juni 2008 Vel, det er ikke skjermkortet ditt Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 takk for test av skjermkort. er greit å få luket ut slikt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 fått godkjent reklamasjon fra KOmplett på kortet og kommer mest sansynlig til å erstatte det med ABIT IX38-QuadGT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå