Gjest Slettet+5413 Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Heisann Jeg kjører nå 2x WD80 Gb i raid. Etter at jeg har vært hjemme i jula og nå kommet tilbake til hybel og maskin så har hdd begynt å gi en høyfrekvent skjærende lyd etter at maskinen har stått på en liten stund. Jeg ønsker å undersøke om det bare er den ene eller begge hdd denne lyden kommer fra. Men hvordan jeg kan gjøre dette er jeg ikke helt sikker på og lurer på om det er noen her som har noen tips. Kan jeg koble fra den ene hdd uten at det går utover raid arrayen og data'ne som er lagret? og bare passe på at raid kontrollerens bios ikke kicker inn.... FunSize Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Har du kontrollert at det ikke er vifta som støyer? Siden du er usikker på om lyden kommer fra den ene eller den andre HDD? Lenke til kommentar
Sliver Skrevet 12. januar 2002 Del Skrevet 12. januar 2002 Hvis du åpner kabinettet å holder et håndkle e.l rund først den ene så den andre høre du sikkert hvem av de som bråker! Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 13. januar 2002 Del Skrevet 13. januar 2002 Hmm.. du bør få sjekket ut dette. Går ut fra at du kjører RAID 0 og da er jo ALLE dataene på begge diskene helt ubrukelige hvis bare den ene disken ryker.. så det er nok best du finner ut av det :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå