Gå til innhold

Har dere en avtale med foreldrene angående billappen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen avtale, men jeg får lappen og bil betalt av foreldre og slekt likevel.

Kommer uansett ikke til å kaste bort helse og penger på hverken tobakk eller alkohol. :)

Endret av Eryk
Lenke til kommentar
Ja, jeg får sponset lappen om jeg holder meg unna rusmidler, bortsett fra fornuftige mengder alkohol.

Hvordan skal de vite om du holder avtalen?

1-Pappa stoler på meg, og vet at jeg er fornuftig nok til å holde meg unna drit.

2-Han har aldri funnet noe hos/på meg

3-Pappa har opplevd meg etter ca 3 liter øl, jeg var så godt som uforandret i hans øyne. Det var lovlig, jeg var i tyskland som 16-åring ;)

4-Jeg er uskyldig inntil det motsatte er bevist

Dessuten betaler pappa for det meste av utdanning, deriblant diverse kurs, kjøretimer og lignende.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en slik avtale og kjenner mange som også hadde det.. Jeg klarte det jeg :) Har lappen nå..

Men det var hardt og foreldra mine ga litt etter med alkoholdelen når jeg fylte 17..

Wow, du er kul

Synst det var veldig dårlig gjort å skrive det der litejk. Oppfør deg og ta hensyn til andres følelser.

Lenke til kommentar

Husker at regelen var at jeg ikke skulle starte å røyke, så fikk jeg bil og lappen av mor å far - Vel husker jeg prøvde å røyke en gang på barneskolen og mor og far ble ringt til, men har da fått bil og lappen, så antar at dem ikke tenkte noe på det :p

Lenke til kommentar

Er egentlig litt usikker, men tror vi har en avtale om at de betaler hvis jeg ikke røyker, noe jeg heller ikke gjør og ikke har planer om å gjøre. De betalte for trafikalt grunnkurs, og jeg tror de betaler for resten. Er fyllt 18, men har ikke hatt mulighet til å starte å ta timer før til sommeren eller høsten.

Lenke til kommentar
Jeg hadde en slik avtale og kjenner mange som også hadde det.. Jeg klarte det jeg :) Har lappen nå..

Men det var hardt og foreldra mine ga litt etter med alkoholdelen når jeg fylte 17..

Wow, du er kul

Kan jeg spørre om hvorfor du skrev den kommentaren? Sorry OT.. Ville bare bevise at det er mulig jeg..

Lenke til kommentar

Syntes det er ganske idotisk å ha slike avtaler. Prøve å lokke med førekortet får å ikke begynne med røyk eller snus. Syntes man skal bestemme om man vil begynne med slikt eller ikke uten at man får en premie for ikke å begynne. har ingen planer om å begynne selv og får ikke noe for det, skjønner ikke hvorfor jeg skulle fått det heller.. :)

Endret av bruno99
Lenke til kommentar

Å ha en sånn avtale som inneholder røyk og tobakk er greit, men det med alkohol er bare dumt. Det er nesten dumt å si det, men du blir ikke akkurat no mer kul av å være avholdsmann i ungdomstida, heller motsatt selvom du sikkert kan være en kul person fordet, men ihvertfall de jeg kjenner som ikke gjør det er avsosiale/nerder. Og uannsett går man glipp av mye av hele meninga med ungdomstida hvis man ikke drikker(etter min mening), mens røyk/tobakk går det fint ann å holde seg unna og forsatt ha det drit moro. Så hvis du ber barnet ditt holde seg unna alkohol er du bare slem, og vil ikke si at det er noe positivt for barnet egentlig

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Ja, jeg får sponset lappen om jeg holder meg unna rusmidler, bortsett fra fornuftige mengder alkohol.

Samme her. Har et veldig fint forhold til foreldra mine.

Jeg begynte å drikke som smått når jeg var 16, og jeg har to ganger spydd kraftige mengder innendørs i eget hus, som ble dårlig mottatt.

Allikevel har de sponset hele billappen, og de lar meg disponere demmes biler av typen BMW. ;)

De er kjempegreie, but then again, det er jeg også! :)

Og forresten: Jeg skal ha sånn deal med mine barn også.

Så lenge de er flinke på skolen og greie så skal det meste fikses, vettu! ;)

Endret av fredrikg-
Lenke til kommentar
Det har jeg ikke hatt nei.

Skjønner ikke hvorfor man skal bli belønnet for og la være noe slikt før man har alderen, det er jo et pluss for den personen, så jeg vil si at man har allerede blitt belønnet om man ikke har begynt.

Jeg har en sån avtale. Ble enig om det for flere år siden, siden jeg hadde verken noe lyst å bynne med røyk eller snus tenkte jeg bare " PROFIT " :new_woot:

Har prøvd snus en gang, aldri røyk... ikke noe for meg :yucky:

så vitsen med hele greie er å motivere "kid'en" til å ikke starte å snuse eller røyke. syns de det er værdt det for en forsikring om at de ikke skal starte, er vel det greit;) og 20-30 tusen kroner er ganske mye penger for en attenåring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...