zakka993 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hei! Jeg installerte min D-Link DWL-G122.... når jeg prøver å koblet til nettet mitt står det.. finner ingen netverksadresse... og etter en stund står det at det er begrenset eller ingen forbindelse i statusen.. Men om jeg setter inn en internettledning kobler det på etter en stund... Håper noen vet hva problemet er og at det kan fikses Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Tyder på at du ikke får IP adresse fra routeren. Hvis jeg forstår deg rett funker det når du kobler deg til routeren med kabel, men ikke trådløst? Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Ja, det stemmer! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Si litt mer om hvordan nettverket ditt ser ut så blir det kanskje litt enklere. DWL-G122 er en trådløs USB nettverkspinne, er det ikke? Hva slags router er det du har? Funker andre maskiner trådløst mot denne? Er routeren satt opp med MAC adresse filtrering eller en eller annen form for kryptering? Bruker du D-Links programvare for å koble deg opp eller Windows' ? Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 ja, det er det.... Jeg har en D-link DIR-615 router.. søstren min hadde samme problemet med sin bærbare skolepc.. men hun måte bare slå av en proxy(som var en funksjon lagt til pcen, aner ikke om vanlige pcer har det)Er ikke helt sikker på det MAC adresse filtrering, men linja er WPA kryptert... bruker D-links programmvare.. hvilke programvarer har windows? Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 På trådløst får du begrenset eller ingen forbindelse i tilfeller hvor du har skrevet feil nettverksnøkkel/valgt feil kryptering i oppsettet på pcen din. Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2008 Det er det som er så rart... får vet jeg skriver inn riktig og det var akkuratt det samme hos søstra mi intill hun slo av proxyen... Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 12. juni 2008 Del Skrevet 12. juni 2008 Hvis routeren din er satt opp som DHCP server og deler ut IP adresser skal oppsettet på alle maskiner settes til å automatisk ta i mot IP adresse... Proxy i et slikt nettverk er ikke noe tema... Er routeren satt opp til å fordele et begrenset antall IP adresser? I så fall kan det også være et problem.... Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2008 (endret) Hmm.. det vet jeg faktisk ikke... men åssen kan jeg forandre det isåfall da? (det med begrensingen av IP-adresser) Endret 14. juni 2008 av zakka993 Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 15. juni 2008 Del Skrevet 15. juni 2008 Hvilken D-LINK router modell er det du har? http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=565&sec=0 Si gjerne også litt om hvilken ISP du bruker og hvilket modem. Om du har et modem med en trådløs sender kan det bli konflikter av det... Lenke til kommentar
zakka993 Skrevet 15. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2008 Jeg hadde den B2 modellen... Har Nextgentel... Har et "nettopia cayman 3351" modem, men vet ikke om den har trådløs sender,tror vertrfall ikke det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå